لاریجانی در دیدار با اعضای نظام مهندسی استان قم؛

آمایش سرزمینی استان‌ها در برنامه ششم توسعه گنجانده می‌شود

رئیس مجلس گفت: آمایش سرزمینی استان‌ها در برنامه ششم توسعه گنجانده می‌شود.

آمایش سرزمینی استان‌ها در برنامه ششم توسعه گنجانده می‌شود
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه 31 تیرماه) در دیدار با اعضای نظام مهندسی استان قم بر لزوم واگذاری پروژه های استان به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در دو سال اخیر در قوانین سالیانه تاکید کرده که پروژه های عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه تا کنون در این رابطه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده در کشور وجود دارد افزود: بسیاری از این پروژه ها به علت نبود اعتبار متوقف شده حال براساس اصل 44 قانون اساسی این پروژه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و مجلس نیز دراین رابطه اختیارات لازم را به دولت داده است از این رو قطعا قوه مقننه این مسئله را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایل اجرایی نشدن اصل 44 و واگذاری امور به بخش خصوصی گسترده بودن بدنه دولت است زیرا زمانی که دولت بزرگ و گسترده باشد برای بخش های دیگر کار زحمت ایجاد می کند از این رو باید در جهت کوچک سازی دستگاه های اجرایی و دولت اقدام کرد..
 
لاریجانی با اشاره به پتانسیل های بالای استان قم در حوزه اقتصادی و عمرانی تصریح کرد: قطعا کارها و پروژه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود. در شرایط کنونی کشور به ایده های مبتکرانه احتیاج دارد و با روش ها و سیستم های سنتی نمی توان جهش اقتصادی ایجاد کرد بنابراین کارآفرینی باید جایگزین این امور شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه تولیدکنندگان و بخش های مختلف بخش خصوصی می توانند ایده های ملی خود را برای رونق تولید و بسترسازی سرمایه های خود ارائه کنند همچنین یکی از مسائل مهم در شرایط کنونی آمایش استان ها به ویژه استان قم است که می توان این موضوع را نیز در برنامه ششم توسعه پیاده سازی و اجرایی کنیم.
 
رئیس مجلس با اشاره به وضعیت کنونی پروژه مترو استان قم گفت: در شرایط کنونی 6 کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ما به دنبال آن هستیم که خط B مترو نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار