جاش ارنست: آمریکا بدون نقص نیست/ متعهد به اصلاح اشتباهاتمان هستیم

سخنگوی کاخ سفید گفت توصیه اوباما به دیگر کشورها به معنی بی نقص بودن آمریکا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد موضع گیری رئیس جمهور آمریکا در قبال وقایع دیگر کشورها و توصیه به آن کشورها، به معنی بدون نقص بودن اوضاع داخل آمریکا نیست.

جاش ارنست در ادامه نشست خبری خود در کاخ سفید، به پرسش های متعددی درباره اوضاع پس از کودتای نافرجام در ترکیه از جمله درخواست برای استرداد فتح الله گولن از آمریکا پاسخ داد.
 
خبرنگاری پرسید: دونالد ترامپ در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت دولت آمریکا حق ندارد برای دیگر کشورها سخنرانی کند درحالی که لازم است آمریکا افتضاح های داخلی خود را درست کند که از جمله آن می توان به تیراندازی های پلیس و وقایع دلااس و باتون روژ اشاره کرد. نظر شما درباره گفته های دونالد ترامپ چیست؟

جاش ارنست در پاسخ گفت: این ایده ای جنجال برانگیز نیست که رئیس جمهور آمریکا مسئولیت دارد در سراسر جهان از منافع آمریکا و ارزش های این کشور جانبداری کند. این قطعا چیزی است که رئیس جمهور اوباما انجام داده است.

رئیس جمهور آمریکا این استدلال ها را مطرح می کند اما معنی اش این نیست که آمریکا کامل است بلکه آمریکا همچنان تلاش می کند تا کامل و بدون نقص باشد. حتی در مواردی که ما نقص داشته باشیم، مردم آمریکا و دولت آمریکا متعهد به اصلاح کردن اشتباهات و رفع کردن نقص ها هستند.

همین موضوع است که باعث می شود رئیس جمهور آمریکا مجوز اخلاقی برای استدلال کردن برای دیگر کشورها را داشته باشد. رئیس جمهور آمریکا بارها این کار را کرده است.

وی در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود گفت: رئیس جمهور معتقد است که مالیات دهندگان آمریکایی هرگز نباید در تنگنا قرار گیرند و مجبور شوند که اقتصاد آمریکا را نجات دهند.

جاش ارنست که درباره مزایای تصویب قانون  اصلاح وال استریت و حمایت از مصرف کنندگان در آمریکا صحبت می کرد گفت: ما موفق شدیم نظام مالی آمریکا را با ثبات تر کنیم طوری که اقتصاد ما به مایه رشک جهان تبدیل شده است.

تردید های زیادی وجود داشته است که این اصلاحات شدید پیامد منفی روی اقتصاد خواهد داشت اما رئیس جمهور و راهبردی که او دنبال کرد عملا ثابت کرد که این منتقدان اشتباه می کنند.

جاش ارنست افزود: سیاستی که این رئیس جمهور دنبال کرده است تعهد محکم به ائتلاف ناتو بوده است، سنگ بنای این ائتلاف این است که همه وعده دادند به صورت جمعی از یکدیگر دفاع کنند. تعهد آمریکا به این وعده تعهدی محکم است.

اولویت رئیس جمهور آمریکا تحکیم ائتلاف دو سوی اقیانوس اطلس(آمریکا و اروپا) بوده است. سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پرسشی درباره برنامه ها برای اعلام سه ماه وضعیت فوق العاده در ترکیه گفت: من واکنش خاصی به مدت زمان اعلام شده دولت ترکیه ندارم.

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد علت اینکه ترکیه موفق شد با کودتای نظامی مقابله کند، قدرت دمکراسی و مردم این کشور بود. ترکیه سابقه طولانی از دمکراسی دارد، این اصول دمکراسی در قانون اساسی ترکیه تدوین شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار