اهواز،

افتتاح واحد نمکزدایی ١٦٥ هزار بشکه ای غرب کارون

مديرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از افتتاح واحد بهره‌برداري و نمکزدايي ١٦٥ هزار بشکه اي غرب کارون تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سلطان کمالي اظهارکرد: اين واحد بهره‌برداري و نمکزدايي با هدف توليد روزانه ۱۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز از ميدانهاي مشترک حوزه غرب کارون شامل  آزادگان شمالي و جنوبي، جفير، ياران و سوسنگرد احداث مي‌شود.

وي واحد بهره برداري و نمکزدايي غرب کارون شامل سه رديف تفکيک‌‌ گر گاز و آب از نفت ورودي، فرآيند بهره‌برداري و تثبيت به همراه همه تاسيسات جانبي مورد نياز براي ارسال نفت به تلمبه‌خانه‌ غرب کارون، پايانه‌هاي صادراتي، پالايشگاه آبادان و کارخانه‌ بهره‌برداري اهواز٣ است.

 مديرعامل شرکت نفت وگاز اروندان با اشاره به تحقق اجراي گام نخست طرح توسعه ميدان نفتي آزادگان شمالي، گفت: تاکنون بخشهايي از نيروگاه، حفاري چاهها، تاسيسات گاز، خطوط لوله و تاسيسات فرآورش نفت اين ميدان نفتي راه‌اندازي شده است.

وي مــديريت مــخازن و صــيانت مستــمر از آن، اولويت در استفاده از فناوري ملي، مديريت براساس منــابع بنگاه اقتصادي با نگاه حــداکثر درآمد و حـداقل هزينه، حفــظ محيط ‌زيست و جلوگيري از هرگونه آلودگي، انجام طرح هاي بنيادين و کاربردي در حوزه‌هاي فعاليت شرکت، ايجاد و حفظ ارتباطات بين صــنعت و دانشگاه  را از جمله استراتژيهاي مهم شرکت اروندان برشمرد.


بيش از ٥٠ درصد نفت قابل استحصال موجود در ميدانهاي مشترک کشور در حوزه فعاليت شرکت نفت وگاز اروندان قرار دارد. ميدانهاي مشترک موجود در حوزه اين شرکت شامل ميدانهاي آزادگان شمالي و جنوبي، ياران شمالي و جنوبي، يادآوران، سهراب و سپهر است که براساس برنامه ابلاغ شده به شرکت نفت و گاز اروندان، اين شرکت موظف است توليد نفت خود را تا يک ميليون و ١٠٠ هزار بشکه در روز در افق ١٤٠٤ افزايش دهد.

با توجه به ميزان توليد در نظر گرفته شده در افق ۱۴۰۴، شرکت نفت و گاز اروندان پس از شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب به دومين شرکت بزرگ توليدي تبديل خواهد شد.




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.