اهواز،

ساخت و نصب هزار قطعه بلوک بتنی در سد مخزنی مارون

طرح ساخت و نصب هزارقطعه بلوک بتنی کانال کابل برق فشار قوی 33KV جهت تامين برق پلاژ تفريحی در تاج سد مخزنی مارون به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سرپرست دفتر پايداري سازه سد و نيروگاه مارون گفت: به منظور افزايش ضريب ايمني کارکنان  و افراد بازديد کننده از سد مخزني مارون به خصوص در ايام نوروز و نيز در امان بودن کابل هاي عبور روي تاج سد از نور شديد آفتاب که در صورت ادامه در معرض پوسيدگي قرار مي گرفتند، طرح مذکور بعد از اخذ مجوز لازم اجرايي و در دستور کار اين مديريت قرار گرفت که کار اجراي طرح بعد از ابلاغ قرارداد به پيمانکار و با تجهيز کارگاه از اوايل خردادماه سال جاري آغاز شد.

شيروان شهرويي افزود: در گام نخست اين طرح با تاييد دستگاه نظارت عمليات بتن ريزي 100 قالب با ميکسر و ويبره  کردن بتن ريخته شده، آغاز و بلوک ها جهت دپو و آب دهي به محل در نظر گرفته انتقال داده شد که به علت گرماي شديد هوا کار آب دهي بلوک ها با انداختن گوني هاي کنفي و آب پاشي  کردن به صورت مکرر انجام گرفت.

وي عنوان کرد: کار بتن ريزي قالب ها در 10 روز به اتمام رسيد و بلوک هاي بتني مسلح پس از آب دهي منظم و خشک شدن آماده انتقال به تاج سد جهت درپوش گذاري کانال کابل برق فشار قوي شد.

سرپرست دفتر پايداري سازه سد و نيروگاه مارون گفت: قبل از عمليات نهايي درپوش گذاري کانال کابل برق فشار قوي، جهت ايمني کارگران کابل هاي عبوري بي برق شد و در يک برنامه زمانبندي شده سريع و دقيق عمليات تميزکاري، جدا کردن کابل هاي برق درهم کلاف شده و قرار دادن آجر بين آنها، ريختن ماسه بادي در کف کانال جهت جلوگيري از زخم شدن کابل ها، انجام گرديد.

نيروگاه برق آبي سد مخزني مارون در 19 كيلومتري شمال شرقي شهرستان بهبهان و 220 كيلومتري مركز استان و در تكيه گاه چپ سدمارون واقع شده است.




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار