اهواز،

حفر ٦١ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماهه امسال

از ابتداي امسال تاکنون ٦١ حلقه چاه نفت و گاز حفاري شده است .

حفر ٦١ حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماهه امسال
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري با اشاره به پايان حفاري ٦١ حلقه چاه نفت وگاز در سال جاري از سوي اين شرکت گفت : اين تعداد چاه با متراژ بيش از 109 هزار متر و با بکارگيري ٧٥ دکل حفاري در مناطق خشکي و دريايي حفاري شده است .

حميدرضا خوشايند افزود: از اين چاهها ٢٢ حلقه توسعه اي، يک حلقه اکتشافي و ٣٨ حلقه تعميري بوده است.

 وي اظهار کرد: از مجموع اين چاهها، ٣٣ حلقه آن در گستره عملياتي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، ١٧ حلقه در طرح هاي شرکت مهندسي و توسعه نفت، سه حلقه در حوزه فعاليت شرکت نفت مناطق مرکزي، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره  و چهار حلقه  نيز در قالب پروژه اي حفاري و تکميل شد.

معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران در عمليات حفاري با اشاره به برنامه ريزي براي افزوده شدن چهار دستگاه حفاري سنگين و فوق سنگين خشکي به ناوگان شرکت در سال ٩٥ گفت: تاکنون يکي از اين دکلها به جمع دستگاههاي موجود اين شرکت پيوسته است.

حميدرضا خوشايند افزود: از شمار دکلهاي اين شرکت، هم اکنون ٣٥ دستگاه در حفاري چاههاي توسعه اي، پنج دکل در حفاري چاههاي توصيفي، دو دستگاه در حفاري چاههاي اکتشافي و ٣٣ دکل در تعمير چاهها در مدار عمليات قرار دارند.

وي به تعمير اساسي و روزآمدسازي دکلهاي حفاري شرکت براساس برنامه ريزي دوره اي اشاره و اعلام کرد: براي سال ٩٥، عمليات بازسازي (overhaul) بيش از پنج دستگاه حفاري خشکي و دريايي در دستور کار قرار گرفته است.



انتهای پیام/ح




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.