دیدار چهره به چهره رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با مددجویان زندان مرکزی اهواز

در راستای تحقق سند تحول و تعالی قضایی و به منظور رفع مشکلات زندانیان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه جمعی از قضات شورای حل اختلاف اهواز، با حضور در زندان مرکزی اهواز، با ۱۸ نفر از مددجویان این زندان دیدار و به درخواست آنان پاسخ دادند.

به منظور اجراء و تحقق اهداف، سیاست ها و برنامه های عملیاتی معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در سال ۱۴۰۳، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی و جمعی از قضات شورای حل اختلاف اهواز، در دیدار صمیمی با مددجویان زندان مرکزی اهواز، ضمن استماع به درخواست ۱۸ نفر از زندانیان که پرونده های در شوراهای حل اختلاف دارند، دستورات مقتضی را صادر کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، بر تداوم این دیدارها در تمامی زندان های استان و بصورت هفتگی تاکید کرد و گفت: با توجه به راهبرد سند تحول و تعالی قضایی و همچنین برنامه های  عملیاتی این معاونت، به منظور رفع مشکلات زندانیانی که پرونده ی در شورای حل اختلاف دارند، دیدارهای بصورت هفتگی در تمامی زندان های استان برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: برنامه دیدار با زندانیان، قطعاً اثرات مثبت بسیاری را در گره گشایی از کار زندانیان، رضایتمندی خانواده آنان و در نتیجه افزایش نشاط جامعه و ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آثار روحی و روانی و آسیب بر جامعه دارد و این رویکرد با جدیت و مستمر در معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

این مقام قضایی در ادامه گفت: شورای حل اختلاف ظرفیتی بسیار ارزشمند در ترویج فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از ورود افراد به زندان می باشد و باید از این ظرفیت عظیم و اثرگذار در جامعه استفاده و بهره برد.

برچسب ها: صلح و سازش ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.