آزادی ۱۴۲ زندانی با احسان خانواده متوفیان

مدیر دفتر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت:طی دو سال اخیر با احسان خانواده متوفیان ۱۴۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تقی پور مدیر دفتر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که با تلاش ستاددیه و خیرین، طی ۸ ماهه سال‌جاری ۲۸۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: هفت نفر از این زندانیان، محکومان حوادث کارگاهی و تصادف، ۱۸۳ نفر محکومان مالی و ۹۱ نفر نیز محکومان مهریه و نفقه هستند.

 تقی پور  با بیان این‌که دو نفر از این زندانیان خانم بوده و ۲۷۹ نفر نیز زندانی مرد هستند، گفت: مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۸۹ میلیارد تومان بوده که مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان فراهم شده است؛ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات و همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد تومان با پیگیری همکاران ستاد دیه و دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، افزود: ۶۲ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است.

او با بیان این‌که هم‌اکنون ۴۸۷ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که شش نفر آنان زندانی زن و ۴۸۱ نفر نیز زندانی مرد هستند، افزود: از این تعداد ۳۷۳ نفر محکومین مالی، ۱۰ نفر محکومین حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی و قتل شبه عمد و تصادف رانندگی و همچنین ۱۰۴ نفر محکومین مهریه و نفقه هستند که در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

اوافزود: از این تعداد ۲۴۱ نفر در زندان تبریز و ۱۰۱ نفر در زندان مراغه و بقیه مددجویان در سایر زندان‌های استان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند که با پرداخت بدهی، به کانون گرم خانواده خود باز می‌گردند.

تقی پور با اشاره به تبدیل شدن یک سنت حسنه در استان به یک فرهنگ ارزشمند، گفت: تاکنون، تعداد خانواده‌های متوفی در استان که به سنت حسنه‌ی اهدای هزینه ضیافت و احسان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیوسته‌اند، به ۲۳۵ خانواده رسیده است؛ طی دو سال اخیر نیز از محل این کمک ۱۴۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام/ک

آزادی ۲۸۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان شرقی طی ۸ ماهه سال‌جاری

برچسب ها: زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار