زاهدان؛

تامین پرستار مورد نیاز بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی

بااستفاده از اختیارات قانونی، درصدی از پرستاران مورد نیاز بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه، به صورت قرارداد ساعتی تامین شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛دکتر علی خواجه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: کمبود نیروی پرستار یکی از چالش های اساسی در بیمارستان های سراسر کشور است . 

وی ادامه داد: این امر باعث می شود تا هر نیروی پرستار به دلیل حساسیت ویژه شغلی علاوه بر تحمل سختی شرایط کار،  کمبود نیرو را نیز با افزایش میزان فعالیت روزانه جبران کند. 

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بررسی دقیق راهکارهای جبران کمبود نیرو و نیز با در نظر گرفتن بخشنامه های وزارتی مبنی بر عدم امکان جذب نیرو به صورت استخدام، توانست 378 پرستار جدید را به بیمارستان ها تزریق و تا حدودی کمبود نیرو را جبران کند. 

وی افزود: در این راستا از توان دانشجویان ترم 8  رشته پرستاری در بالین، بهره گیری شد.
وی گفت: پرستاران قرار داد ساعتی به جانشینی نیروهایی که در مرخصی زایمان بسر می برند، ارائه خدمت می کنند. 

معاون درمان دانشگاه گفت: استفاده از کار دانشجویی پرستاری، بکارگیری نیروهای بیمارستان جدید سوختگی تا پیش از بهره برداری رسمی از آن، استفاده از نیروهای طرح کادر پرستاری برای راه اندازی بخش اطفال بیمارستان علی اصغر(ع) زاهدان، از جمله اقدامات در راستای تامین قسمتی از کمبود نیروی پرستاری است که انجام پذیرفته است . 

وی با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه امسال از بیمارستان سوختگی علی بن ابیطالب (ع) وتا پایان سال بخش مسمومیت های بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان بهره برداری خواهد شد گفت: با تجمیع پرستاران پذیرفته شده در آزمون بیمارستان سوختگی، 97 پرستار که پیش از این برای جبران کمبود نیرو مشغول به کار شده بودند وارد این بیمارستان خواهند شد. 

وی گفت: برای اخذ مجوز جذب نیروی جدید، پیگیری های لازم از وزارت بهداشت درحال انجام است.
 
انتهای یپام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار