سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت کار مشاوران روانشناس این انتظامی است.

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

برچسب ها: فراجا ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار