به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، گروه بیست طی جلسه‌ای 2 روزه، بیانیه‌ای صادر و تعهد کرد رشد اقتصادی را افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، مقامات مالی کشورهای اقتصادی بزرگ دنیا، روز یکشنبه متعهد شدند برای افزایش رشد اقتصادی – که اکنون به کندی پیش می‌رود – اقداماتی بیاندیشند. اما این مقامات اعلام کردند هنوز به راه حل های مشترک نرسیده اند. آن‌ها همچنین تعهد کردند اتحادیه اروپا را از پس لرزه‌های اقتصادی برکسیت در امان نگاه دارند.

پس از یک نشست دو روزه، هیات‌های گروه 20 در یک اطلاعیه مشترک، حمایت‌گرایی تجاری را رد کردند. این مسئله در پی اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر محدود کردن دسترسی به بازارهای آمریکایی اهمیت تازه‌ای یافته است.

آمریکا، چین، انگلیس، آلمان و برخی دیگر از کشورها در جلسه ای که در شهر "چنگدو" چین برگزار شد تعهد کردند به وسیله هزینه‌ها، سیاست‌های پولی و اصلاحات در قوانین به افزایش رشد اقتصادی کمک کنند. آن‌ها همچنین متعهد شدند ارتباط و همکاری بین کشورها بیش از پیش تقویت شود. این در حالی است که در این جلسه از هیچ اقدام مشترکی بحثی به میان نیامد.

در این اطلاعیه آمده است: "ما اقداماتی در دستور کار داریم که با کمک آن‌ها، اعتماد به بازار افزایش یافته و رشد اقتصادی با سرعت بیشتری بهبود خواهد یافت." در این اطلاعیه همچنین آمده است: از هر ابزار سیاسی برای دستیابی به اهداف اقتصادی مستحکم، پایدار، متعادل و کامل استفاده خواهد شد.

"جک لو" – وزیر خزانه داری آمریکا – پیش از این جلسه گفت زمان اقدام مشترک – مانند آنچه در سال‌های 2008 و 2009 انجام شده بود -- نرسیده است، زیرا شرایط امروز اقتصاد با آن دوره، متفاوت است.

در پی بهبود اقتصادی ضعیف پس از برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – و تنش‌ها به دلیل صادرات فولاد با بهای کمتر از سوی چین، سران اقتصادی کشورهای گروه 20 این جلسه را تشکیل دادند.

در اطلاعیه روز یکشنبه، این کشورها خواستار همکاری نزدیک انگلیس و اتحادیه اروپا در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده اند.

روز جمعه، "کریستین لاگارد" – رئیس صندوق بین‌المللی پول – خواستار اقدام سریع برای پایان دادن به تردیدهای پیش آمده به دلیل لغو عضویت انگلیس از اتحادیه اروپا شده بود. وی اظهار کرد این ناآرامی در بازار موجب شده صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را 0.1 درصد پایین‌تر ارائه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار