چين افزايش اعتماد متقابل با آ سه آن را خواستار شد

وزیر امور خارجه چین تقویت روابط چین و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق افزایش اعتماد متقابل را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین تقویت روابط چین و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن را از طریق افزایش اعتماد متقابل، تعمیق همکاری ها و حفظ ثبات منطقه خواستار شد.

وانگ یی این اظهارات را در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو آ سه آن که در چهل و نهمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در وینتیان، پایتخت لائوس، حضور یافته اند، بیان کرد.

لائوس امسال ریاست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد. وانگ یی در دیدار با دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند گفت چین از نقش تایلند در کمک به توسعه روابط چین - آ سه آن قدردانی می کند.

وی افزود دو طرف باید به منظور ارتقای مشارکت راهبردی چین - آ سه آن با یکدیگر همکاری کنند. وزیر امور خارجه چین خاطر نشان کرد آنچه در این لحظه مهم است اجرای اعلامیه رفتار طرف ها در دریای چین جنوبی به طور مشترک و جامع و حمایت از طرف های به طور مستقیم دخیل، برای حل و فصل مناقشات به طور مسالمت آمیز از طریق مذاکره است.

وزیر امور خارجه تایلند نیز گفت کشورش از رابطه ای پایدار و استوار بین چین و آ سه آن استقبال می کند. آ سه آن و چین باید با یکدیگر به منظور تضمین توسعه پایدار روابط دو جانبه با هدف دستیابی به وضعی برد - برد همکاری کنند.

وی افزود دو طرف باید به طور همه جانبه به اجرای اعلامیه رفتار طرف ها در دریای چین جنوبی و افزایش اعتماد متقابل و حفظ ثبات منطقه ای ادامه دهند. وزیر امور خارجه تایلند به وانگ یی گفت تایلند از این که چین و فیلیپین گفتگوی دو جانبه را از سر گرفتند، استقبال می کند.

وانگ یی همچنین در دیدار با ویویان بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور گفت در حالی که توسعه روابط چین - آ سه آن عموما از حرکت خوبی برخوردار است، چالش هایی وجود دارد که تلاش های مشترک همه طرف ها را برای حفظ توسعه کلی روابط ضروری می سازد.

وی افزود چین مایل است با سنگاپور و دیگر کشورهای عضو آ سه آن برای برطرف کردن همه موانع ممکن به منظور تضمین این که توسعه روابط چین - آ سه آن در مسیر درست باقی می ماند، همکاری کند. وانگ یی خاطر نشان کرد چین و آ سه آن باید اعتماد سیاسی را تقویت، همکاری ها را تعمیق و ثبات منطقه را حفظ کنند.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز گفت روابط چین - آ سه آن عموما در وضع خوبی است و اگر چه ممکن است چالش هایی وجود داشته باشد، دو طرف نباید اجازه دهند مناقشات و اختلافات مانع از توسعه کلی روابط شان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار