گفتگو با کارگردان نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن»:

تلخی نمایشنامه کافکا را به عاطفه ایرانی‌ها نزدیک کردیم

نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» برداشتی آزاد از نمایشنامه کافکا است که سعی شده در آن به روحیه و عواطف ایرانی نزدیک شوند.

آزاده انصاری کارگردان نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: این اثر برداشتی آزاد از نمایشنامه کافکا است که با شیوه عروسکی اجرا می‌شود. البته تغییرات زیادی در متن ایجاد شده تا جایی که سردی متن را از بین بردیم و کار را به نمایشی جذاب تبدیل کردیم. در این نمایش فضای تلخ نمایشنامه کافکا را به عاطفه‌ ایرانی‌ها نزدیک کردیم. در واقع کار اخلاقی‌تر است.  به هر حال تئاتر آیینه تمام نمای جامعه است و من فکر می‌کنم تئاتر رسالت بزرگی بر عهده دارد که به خوبی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: عروسکی بودن کار، تصورات را به سمتی می‌برد که نمایش کمدی و مخصوص کودکان است. در حالی که اصلا اینطور نیست، بلکه نمایش کاملا جدی بوده و عنصر ماسک و عروسک در کار، ظرفیت عروسکی بودن آن را مشخص کرد.

انصاری تصریح کرد: این نمایش ساعت 19:30 در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود و فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی، مینو وش رحیمیان در این نمایش بازی می‌کنند.

وی درباره کیفیت آثار نمایشی اظهار داشت: من فکر می‌کنم تئاتر پویا و زنده است و می‌توانم در اکثر کارهایی که دیدم، مخاطب را راضی کرده و به نظرم مسیر را درست می‌رویم. در واقع نمایش «خوشبختی‌های  کوچک سوسک شدن» را هم به گونه‌ای بازنویسی کردیم که مورد پسند مخاطب باشد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.