اتفاقات مهم تئاتری مرداد 1394؛

تئاتری که برای روشندلان اجرا شد/ نمایش تئاتر ایرانی در سوئیس و هلند

مرداد ماه 1394 تئاتر میزبان سفیر ویتنام شد و اجرای اول نمایش مردگان بی کفن و دفن تقدیم به روشندلان شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عرصه هنر و تئاتر کشور در مردادماه سال 94 شاهد رویدادهای گوناگونی بود که در ادامه گزارش مهم ترین این وقایع را با هم مرور می کنیم:

اجرای نمایش تئاتر برای روشن دلان

نمایش مردگان بی کفن و دفن اولین اجرای خود را برای روشن دلان روی صحنه برد. نمایشی که با کارگردانی :منوچهر هادی و جمعی از بازیگران سینما توانست در جای خود نامش را به گوش مخاطبان برساند و مردم به تماشای آن جذب شوند.
به گفته کارگردان نمایش هدف از این کار این بوده تا نشان دهند روشن دلان هم هیچ تفاوتی با دیگران ندارند و با احترام تقدیم آنها می شود.

هیات انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

همچنان حال  و هوای مقدمات جشنواره در تئاتر موج می زند و  شهرام کرمی، حمیدرضا نعیمی و فارس باقری را به عنوان هیات انتخاب طرح های بخش مسابقه تئاتر خیابانی معرفی کرد.
گویا جشنواره فجر کمربند همت خود را بسته بود تا سر فرصت دبیران بخش های مختلف را مشخص کند تا همه گارها برای لحظه آخر نماند.

خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

چهاردهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر 29مرداد در تالار ایوان شمس برگزار شد و طی آن برگزیدگان تئاتری سال گذشته از نگاه منتقدان تئاتر و همچنین برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی انجمن معرفی شدند در این مراسم که اجرای ان بر عهده فرزاد حسنی بود با حضور هنرمندانی چون فرهاد ائیش، ایرج راد، مائده طهماسبی، سروش صحت، علیرضا قربانی، ناصر ملک مطیعی، کتایون ریاحی، مسعود رایگان و... از عوامل برنامه خندوانه نیز تجلیل شد.

اجرای یک نمایش در سوئیس و هلند

نمایش «شنیدن» جدیدترین اثر گروه تئاتر «مهر شیراز» به سرپرستی امیررضا کوهستانی است که در مردادماه سال جاری اجرای عمومی خود را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر پشت‌سر گذاشت از روزهای پایانی مردادماه و همچنین هفته اول شهریورماه سال جاری در ۲ کشور سوئیس و هلند روی صحنه  رفت.

در تئاتر شهر چه گذشت؟

در آغازهفته ورودی کارگاه دکور مجموعه تئاتر شهر از سوی شهرداری منطقه مربوطه مسدود شد و دلیل این امر بی‌توجهی پیمانکار بازسازی مجموعه در خصوص جمع آوری نخاله‌های بازسازی بوده پس از ان در روز دوشنبه 26 مرداد مشکل پیش امده بر طرف شد و اواخر هفته نیزعبدالخالق مصدق نماینده معاونت هنری در پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر از انتقال پروژکتورهای خریداری شده از خارج و نصب پروژکتور در سالن سایه و پلاتوهای تمرین ۱ و ۲ پیش از میزبانی هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی خبر داد.

رفتن دبیر سی و چهارمین جشنواره فجر با سفیر ویتنام به اتاق498

بسیاری از هنرمندان تئاتر و سینما به دیدن نمایش «اتاق 498»  به كارگردانی کامیار صالح پور نشسته شده بودند در این میان دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر سعید اسدی و سفیر كشور ویتنام آقای تك هم حضور داشتند.
سفیر ویتنام این نمایش از نظر تكنیكی  سطح عالی خطاب کرده بود و با بیان اینکه  تنمایش  در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشته نظر خود را بیان کرده بود.
این نمایش هم در نوبه خود به خوبی جای خود را در میان نمایش ها باز کرد و جزء آثار نمایشی پر سرو صدا شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار