تبریز؛

تولید سالانه بیش از 130 هزار تن میوه در شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از تولید سالانه بیش از 130 هزار تن انواع میوه‌های سردرختی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از قطب‌های تولید میوه در استان به شمار می‌آید لزوم برنامه‌ریزی مناسب از سوی دستگاه‌های مرتبط را برای تأمین بازار فروش آنها ضروری برشمرد.
وی، توجه به ایجاد صنایع جانبی، بسته‌بندی و سورتینگ و سایر مواردی که بتواند در تسهیل بازار فروش موثر باشد را ضروری دانست و نقش فارغ‌التحصیلان کشاورزی را به برای تخصص در این حوزه بسیار پررنگ و تأثیرگذار عنوان کرد.
دبیر کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی افزود: جهادکشاورزی از ایجاد صنایع جانبی از سوی فارغ التحصیلان کشاورزی حمایت می‌کند و در این زمینه آماده ارائه تسهیلات و مشاوره‌های لازم  است که فارغ التحصیلان می‌توانند به جهت تحصیلات مرتبط در ارتقای بسته‌بندی محصولات باغی با ایجاد کارگاه کوچک بسته‌بندی و با سرمایه کم علاوه بر اشتغال و درآمدزایی مناسب برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی، کمک موثری را به باغداران و زمینه سازی مناسب برای فروش میوه‌های تولیدی کنند.
این مقام مسئول گفت: این شهرستان به جهت شرایط خوب آب و هوایی، مساعد کشت زعفران، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی است و جهادکشاورزی آماده برای مشاوره و ارائه تسهیلات در این زمینه است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار