تبریز؛

برگزاری جشنواره دو سالانه ملی عکس درمنطقه آزاد ارس

جشنواره دو سالانه ملی عکس ارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دبیر جشنواره دوسالانه ملی عکس ارس در نشست خبری جشنواره دو سالانه ملی عکس ارس، افزود: با توجه به اینکه رویکرد رسانه‌های کشوری در خصوص مناطق آزاد انتقادی بوده، بر اساس ارزیابی شورای راهبردی رسانه‌ها دیدها نسبت به منطقه آزاد ارس، نگاهی مثبت است.
خوش پیمان افزود: این نگاه مثبت به دلیل همراهی چندین ساله رسانه‌های استان با منطقه آزاد ارس بوده که توانسته‌اند نگاهی مثبت از ارس در کشور نشان دهند.
دبیر جشنواره، دوسالانه ملی عکس ارس، افزود: امروز منطقه آزاد ارس به نقطه‌ و تکه‌ای از سرزمین مهر و محبت و عمران و آبادی تبدیل‌شده و شعارهای دیروز، عملی شده‌اند.
وی ادامه داد: بر اساس استراتژی‌هایی که متفاوت از دیگر مناطق آزاد کشور برای منطقه آزاد ارس تدوین‌شده و در مجلس و دولت امتیاز ویژه‌ای به این منطقه تعلق‌گرفته است.
این مسئول افزود: بر همین اساس در راستای توسعه منطقه آزاد ارس در مسیر رودخانه ارس دیگر نیازی به مصوبات مجلس نیست و شورای مناطق آزاد می‌توانند در این مسیر منطقه را توسعه دهند.
خوش‌پیمان ادامه داد: خوشبختانه بر اساس استراتژی‌های چندوجهی و در 10 موضوع همچون بخش صنعت و معدن و کشاورزی و ترانزیتی، در طول سه سال گروه مدیریتی با تمرکز بر زیرساخت‌ها توانستند همه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را تأمین کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث گردشگری در توسعه منطقه آزاد ارس، گفت: در این خصوص با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، تعاملاتی داشته‌ایم و چنانچه اجازه دهند همه اماکن تاریخی که در مسیر ارس قرارگرفته‌اند را مرمت و بازسازی خواهیم کرد.
سخنگوی منطقه آزاد ارس، بیان کرد: بزرگ‌ترین گلخانه‌های کشور و خاورمیانه در منطقه ارس قرار دارد و در همین راستا گلخانه‌ای به وسعت یک‌صد هکتار در حال اتمام است و همچنین منطقه آزاد ارس باوجود 300 کارخانه فعال صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران است.
وی افزود: همچنین در طول سه سال گذشته 2 میلیون مترمربع ساخت‌وساز در منطقه آزاد ارس انجام‌شده است و در بحث آی.تی و فیبرنوری نیز ظرفیتت ویژه‌ای به منطقه آزاد ارس اعطاشده و با توجه به تلاش تیم مدیریتی در راستای تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، ارس برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف آماده است.
خوش‌پیمان خاطرنشان کرد: همچنین زیرساخت‌های رسانه‌ای درگذشته ضعیف بوده اما در سال‌های اخیر با تلاش و با استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی و ملی که در راستای معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس استفاده کردیم و با تأمین زیرساخت‌های رسانه‌ای امروز ارس در کانون توجه استان‌های دیگر برای اجرای جشنواره‌های ملی قرارگرفته است.
وی اضافه کرد: در آینده خانه رسانه منطقه آزاد و استودیوی رادیو و تلویزیون راه‌اندازی خواهد شد و درخواست خواهیم کرد تا نمایندگان رسانه‌های استانی و ملی و بین‌المللی در منطقه آزاد مستقر شوند.
دبیر جشنواره، دو سالانه ملی عکس ارس، گفت با توجه به همه این مسائل  در راستای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در سطح ملی و بین‌المللی به دنبال راهی مناسب بودیم که درنتیجه مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده تصمیم بر برگزاری دوسالانه عکس گرفته شد و یکی دیگر از اهداف در کنار معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد سعی داشتیم تا از هنرمندان و عکاسان نیز حمایت کنیم.
وی گفت: با توجه به اینکه ارس در فصول مختلف زیبایی‌های خاص خود را دارد عکس‌ها و تصاویر زمینی و هوایی از همه مناطق ارس تهیه شد و امروز به لحاظ آرشیوی اسناد مناسبی را جمع‌آوری کرده‌ایم.
خوش‌پیمان بابیان اینکه آثار برگزیده در این جشنواره در قالب آلبوم عکس ارس به زبان‌های انگلیسی و کشورهای هدف تهیه خواهد شد ادامه داد: همچنین آثار برگزیده در استان‌ها و کشورهای دیگر با حضور عکاسان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: این جشنواره در 5 بخش  طبیعت، مستند اجتماعی، معماری و بناهای تاریخی، صنایع و مراکز اقتصادی، تکنیک‌های ویژه عکاسی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند تصاویر زیبایی که درگذشته نیز از این منطقه ثبت کرده‌اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر جشنواره، دو سالانه ملی عکس ارس، بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا 5 شهریور بوده و اختتامیه جشنواره 20 شهریور مصادف با سالروز ایجاد و راه‌اندازی و تصویب منطقه آزاد ارس خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام حقوق مادی و معنوی آثار متعلق به صاحبان عکس‌ها بوده و در صورت ارسال عکس توسط شخص یا اشخاص دیگر و احراز آن از طرف دبیرخانه عکس یا عکس‌های موردنظر از دور قضاوت داوران خارج خواهد شد و همچنین حق استفاده از عکس‌های منتخب با ذکر نام عکاس برای چاپ در کتاب و بروشور و..... نیز ترتیب دادن نمایشگاه‌ها در داخل یا خارج از کشور برای محفوظ است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار