ارومیه؛

تسهیل شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان

تسهیل شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و بخش خصوصی در استان را جزو اساسی ترین وظایف و ماموریت های خود می دانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی کشور در محل استانداری برگزار شد، گفت: همّت و تلاش مدیران در استان بر این است که فضا و زمینه برای فعالیت بخش خصوصی استان بیش از پیش فراهم شود و موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی برطرف شود.

سعادت افزود: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که جلسات آن بصورت مستمر و منظم تاکنون برگزار شده، فضای همدلی و همکاری خوبی بین دولت و فعالان بخش خصوصی در استان بوجود آمده و موانع و مشکلاتی که در حیطه اختیارات استان بود برطرف شده اما رفع بخشی از مشکلات نیازمند توجه مسئولان کشوری و بانک مرکزی است که انتظار می رود با عنایت آنها موانع موجود نیز بر سر راه تولید و رونق اقتصادی، مرتفع گردد.

وی عدم نقدینگی را از جمله مشکلات اساسی واحدهای تولیدی دانست و گفت: انتظار داریم بانک مرکزی و بانکهای عامل استان، در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان مساعدت و اهتمام لازم را داشته باشند و در مسیر تزریق این سرمایه به واحدها، مانعی وجود نداشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از بانکها خواستار تعیین تکلیف واحدهای راکدی شد که امکان بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید در استان وجود ندارد.

سعادت همچنین به توجه ویژه رییس جمهوری به بخش کشاورزی در سفر به استان اشاره کرد و افزود: مقرر شده با دستور رییس جمهوری از منابع صندوق توسعه ملی، 100 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی استان اختصاص یابد که امیدواریم بانک مرکزی برای اجرایی شدن این موضوع، مساعدت لازم را داشته باشد.

در این نشست، انتظار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، دکتر بهادری و قاضی پور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان، مسائل و مشکلات تولید و صادرات را با رییس کل بانک مرکزی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.