سمنان؛

یک میلیارد تومان برای مصلی مهدیشهر هزینه شده است

شبستان اصلی مصلی نماز جمعه مهدی‌شهر در مساحت بیش از پنج هزار مترمربع در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علیرضا کفاش مشاور امام جمعه مهدیشهر گفت: جاده دسترسی موجود روند تکمیل مصلی مهدی‌شهر را با کندی مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه مصلی مهدی‌شهر در نقطه‌ای مرتفع از این شهر در حال احداث است افزود: مسیر موجود این مصلی به‌عنوان تنها راه ارتباطی موجود باآنکه چندان مناسب نیست به‌عنوان مسیر اولیه جاده اصلی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: این جاده با همکاری شهرداری، فرمانداری و اداره راه و ترابری شهرستان مهدی‌شهر ایجادشده است و  باید برای تسریع درروند احداث مصلی مهدی‌شهر تکمیل شود.
مشاور امام‌جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه موضوع جاده تنها مربوط به مصلی مهدی‌شهر نبوده و در آینده مورداستفاده بیشتری قرار می‌گیرد تصریح کرد: این جاده در آینده مورداستفاده دانشگاه آزاد و پردیس فنی مهدی‌شهر قرارگرفته و علاوه بر مصلی مهدی‌شهر، شهرک ویلایی پیش‌بینی‌شده در این شهر نیز نیازمند تکمیل این مسیر است.
کفاش با بیان اینکه مصلی بزرگ مهدی‌شهر درمجموع در مساحت پنج هکتار احداث می‌شود عنوان کرد: این مصلی درواقع یک مجتمع بزرگ فرهنگی و مذهبی است که ظرفیت میزبانی از برنامه‌های بزرگ استانی را نیز خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبار پیش‌بینی‌شده برای تکمیل مصلی مهدی‌شهر 210 میلیارد ریال است گفت: تاکنون درمجموع برای احداث این مصلی 10 میلیارد ریال هزینه شده است که برای اتمام آن به حدود 200 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
مدیر اجرایی ستاد نماز جمعه و مصلی مهدی‌شهر با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی احداث این مصلی عنوان کرد: شبستان اصلی مصلی نماز جمعه مهدی‌شهر در مساحت بیش از پنج هزار مترمربع در حال احداث است.
کفاش با بیان اینکه بزرگ‌ترین سقف یکپارچه بتنی در استان سمنان با مساحت بیش از یک هزار و 750 مترمربع در حال احداث است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت مشارکت خیران و اختصاص اعتبارات دولتی به این پروژه، احداث شبستان اصلی این مصلی در چند سال آینده به اتمام برسد و در صورت آماده شدن راه دسترسی آن، بتوان نماز جمعه را در این مکان اقامه کرد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.