مشهد؛

برگزاری المپیاد "طرح دادرس" در خراسان رضوی

معاون جوانان سازمان هلال احمر خراسان رضوی از برگزاری چهارمین المپیاد طرح ملی دادرس ویژه دانش آموزان خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل شاه بیگی در مراسم افتتاحیه این المپیاد که در مرکز اموزش های تخصصی امداد و نجات شهرستان مشهد برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این المپیاد آماده سازی و آموزش دانش آموزان برای شرایط سخت از جمله سوانح رانندگی و بلایای طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات برای احقاق شعار هر فرد ایرانی یک امدادگر تدارک دیده شده است.

معاون جوانان سازمان هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه برای این المپیاد 8 محور در نظر گرفته شده است، افزود: پناه گیری و تخلیه اضطراری٬ اطفا حریق٬ حمل مصدوم به صورت گروهی با برانکارد٬ پانسمان و بانداژ، مسابقه CPR و ارزیابی علائم حیاتی، مسابقه آتل بندی، حمل بک برد بر روی دست و اسکان اضطراری از جمله مسابقات در نظر گرفته شده برای دانش آموزان در این مسابقات است.

شاه بیگی گفت: شرکت کنندگان از 19 شعبه پس از موفقیت در مسابقات به دور استانی مسابقات طرح دادرس راه یافته اند و برگزیدگان این مسابقات هم در مرحله رقابت های کشوری شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه 700 دانش آموز دختر و پسر از شهرهای استان در این المپیاد حضور دارند گفت: رشد و شکوفایی استعداد های علمی و امدادی، افزایش روحیه کارگروهی و افزایش آگاهی دانش آموزان عضو جوانان هلال احمر از نتایج برپایی این المپیاد در استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۶:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
بی نظیر است واقعا
آخرین اخبار