ساری،

افزایش 2 میلیارد دلاری مبادلات تجاری دوجانبه

مروادات تجاری دو جانبه با افزایش دو میلیارد دلاری امسال به 6 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سفیر ایران در ترکمنستان دیشب درحاشیه در بازدید از کارخانه سیمان مازندران ، گفت :مبادلات تجاری دو کشور دو میلیارد دلار افزایش می یابد .

سید محمد احمدی گفت: با توافق روسای جمهور دو کشور مروادات تجاری دو جانبه با افزایش دو میلیارد دلاری امسال به 6 میلیارد دلار افزایش می یابد .

وی همچنین با اشاره به تلاش برای حل مشکلات روادید دو طرف در زمینه توسعه مبادلات افزود : با تمهیدات جدید برای رفع موانع روادید بین بازرگانان و تجار ایرانی و تسهیل در انتقال پول برابر مکانیزم خاص روابط تجاری دو کشور افزایش خواهد یافت .

سفیر ایران در عشق آباد از همکاری و مساعدت ویژه سفارت ایران برای راهنمایی و کمک به فعالان اقتصادی ایرانی خبر داد و گفت : بنیه قوی مازندران در حوزه صادرات و هوشمندی تجار و بازرگانان و مردم مازندران سبب تولید ثروت ملی شده است،تا جایئکه این استان می تواند بازارهای ترکمنستان را در اختیار بگیرد .

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران هم در این بازدید مشکل ویزا ، نداشتن ارتباط بانکی و مشکلات ترانزیتی را از موانع سر راه تجارت ایران از جمله مازندران برشمرد و توسعه تجارت و تبادل همکاریهای بین دوکشور را خواستار شد .

مازندران سالانه سه میلیون تن سیمان به ترکمنستان صادر می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار