انتقاد لیبی از عدم همکاری انگلیس در مبارزه با پولشویی

دولت لیبی از همکاری نکردن انگلیس در اقدامات این کشور برای مبارزه با پولشویی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت لیبی با انتقاد از همکاری نکردن لندن با پول شویی اعلام کرد این کشور در تلاش برای باز پس گرفتن میلیون ها پوند که نزدیکان معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به طور غیر قانونی از کشور خارج کرده اند، به اقدام قضایی در انگلیس مبادرت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد شابان، وکیل دولت لیبی با اشاره به این مطلب که هفت نفر بعد از سقوط دیکتاتور سابق لیبی به انگلیس پناهنده شده اند، اعلام کرد محاکمه قضایی آنها قرار است در پایان ماه اوت آغاز شود.

محمد شابان اعلام کرد در میان این اشخاص جمعه المعرفی، فرمانده نیروهای قذافی در ترهونه به چشم می خورد.

محاکمه جهت رسیدگی به اتهاماتی در زمینه اختلاس، پولشویی و سوء استفاده از اموال عمومی انجام خواهد گرفت.

وکیل دولت لیبی اعلام کرد انگلیسی ها تمایل چندانی به همکاری نشان نمی دهند زیرا اسناد محکمی را درخواست می کنند که جرم متهمان را ثابت کند تا آنها مداخله کنند اما راه دیگری نیز امکان پذیر است و آن همکاری قضایی میان دولت ها است.

این در حالی است که به علت هرج و مرجی که بعد از سقوط قذافی بر لیبی حاکم است، دولت این کشور در موقعیتی نیست که مدارک درخواستی انگلیسی ها را ارائه کند.

وکیل دولت لیبی اعلام کرد «موضع ما این است که دولت انگلیس باید درک کند در لیبی انقلاب شده است و این کشور تلاش می کند دولتی ایجاد کند، بنابراین باید تصمیم بگیرد از این دولت حمایت کند.

کاملا آشکار است که این دولت در شرایطی نیست که بتواند به طور مثال مانند کشورهای آمریکا و فرانسه اسناد ارائه کند».

محمد شابان افزود «چگونه است جمعه المعرفی که در جنایت جنگی در لیبی و پول شویی دست داشته است می تواند به راحتی اینجا در انگلیس زندگی کند و کوچک ترین نگرانی از دولت انگلیس نداشته باشد؟».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار