اردبیل؛

آغاز کنگره ملی قزلباشان ایران و آناطولی در اردبیل

همزمان با هفته بزرگداشت اردبیل اولین کنگره ملی قزلباشان ایرانی و آناطولی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ در این کنگره ملی جمع زیادی از اساتید، محققان، تاریخ نویسان و همچنین دانشجویان رشته تاریخ گرد هم آمدند تا با محوریت قزلباش‌ها و استقرار آنها در دوران حکومت صفوی در ایران و آناطولی مطالعات و تحقیقات خود را انجام دهند.

در این کنگره که در حاشیه آن از پرفسور میرجعفری پژوهشگر پیشکسوت مشهور دوره صفوی و از اساتید برجسته دانشگاه‌های ایران تجلیل شد.

در این همایش از کلاه 12 تکه قزلباش‌ها که به صورت تاریخی در عهد صفوی به سر می‌گذاشتند رونمایی شد.

در این کنگره که به صورت یک روزه در دانشگاه محقق اردبیلی و در بزرگداشت هفته استان اردبیل 4 مرداد سالروز تاج‌گذاری شاه اسماعیل صفوی برگزار می‌شود بیش از ده‌ها مقاله از چهره‌های برجسته دانشگاهی کشور به ویژه اساتید رشته تاریخ ارائه شده تا با غنا و محتوای بیشتر این همایش برگزار شود.

در این رویداد که برای اولین بار به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود از مجموع 128 مقاله ارائه شده و داوری 70 مقاله در مجموع چکیده چهار مقاله در قالب سخنرانی ارائه شده و 28 مقاله نیز به صورت پانل و به شکل تخصصی با محوریت و موضوعات قزلباش و ادبیات قزلباش‌ها و هویت، قزلباش و حکومت و قزلباش و نظامی‌گری، قزلباش و هنر، قزلباش و گستره تاریخی و جغرافیایی، قزلباش و مذهب مقالات و موضوعات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، کنگره ، ملی ، قزلباشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.