در پی حملات اخیر در آلمان، بسیاری از سیاست‌مداران این کشور از سیاست‌های مهاجرتی مرکل به تندی انتقاد کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "چنل نیوز آسیا"، روز پنجشنبه، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – برای رویارویی با اتهاماتی که درباره سیاست‌های درهای باز در قبال مهاجران متوجه وی شده است، به تعطیلات خود پایان داد. وی برای برگزاری یک نشست مطبوعاتی در پی حملات اخیر در آلمان، به برلین بازگشت.

مقامات آلمان اعلام کردند دو مهاجم که یکی از آنها پناه‌جویی سوری و دیگری پاکستانی یا افغانستانی اعلام شده اند با گروه‌های تکفیری ارتباط داشته اند.

این حملات نشان داد تصور مردم آلمان مبنی بر مصون بودن این کشور از حملات تروریستی مانند آن‌هایی که در فرانسه به وقوع پیوست، اشتباه بوده است.

پس از آنکه نزدیک به یک میلیون مهاجر در سال گذشته از کشورهای جنگ‌زده‌ای مانند افغانستان، سوریه و عراق وارد خاک آلمان شدند، سیاستمدارانی از جناح راست و چپ، سیاست‌های مرکل درباره مسئله مهاجران را در وقوع این حملات مقصر خوانده اند.

بر خلاف فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – که در پی حمله به کلیسایی در شهر نرماندی از محل وقوع حادثه دیدار کرد، آنگلا مرکل تاکنون در صحنه هیچ یک از حملات آلمان حاضر نشده است. همین مسئله، پرسش‌هایی را درباره توانایی مدیریتی وی مطرح کرده است.

محبوبیت مرکل که به دلیل بحران مهاجران کاهش یافته بود، ممکن است پس از یک افزایش موقت به دلیل برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بار دیگر خدشه دار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار