سران آلمان، فرانسه و ایتالیا: "این آغاز یک اروپای جدید است"

سران آلمان، فرانسه و ایتالیا برای بررسی آینده اتحادیه اروپا در غیبت انگلیس، نشستی سه جانبه ترتیب دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، سران ایتالیا، فرانسه و آلمان متذکر شده اند رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، به معنی پایان عمر این اتحادیه نیست. آن‌ها متعهد شدند با افزایش امنیت، رونق رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان اروپایی، اتحادیه اروپا را تقویت کنند.

روز دوشنبه، پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی – آلمان، فرانسه و ایتالیا – در ایتالیا نشستی سه جانبه برگزار کردند تا در آن به آینده اتحادیه اروپا پس از رای آوردن برکسیت – همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بپردازند. در این نشست، ماتئو رنتسی – نخست وزیر ایتالیا – گفت: "بسیاری تصور می‌کردند اتحادیه اروپا پس از برکسیت از بین خواهد رفت؛ اما حقیقت چنین نیست. ما به انتخاب مردم انگلیس احترام می‌گذاریم. ولی ما می‌خواهیم فصل جدیدی از تاریخ اتحادیه اروپا را رقم بزنیم. اروپای بدون انگلیس، بار دیگر با آرمان‌های وحدت، صلح، آزادی و رویا به کار خود ادامه خواهد داد."

رنتسی در فرودگاه نظامی ناپل از آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – استقبال کرد. این 3 نفر پس از آن با بالگرد به جزیره کوچک "ونتتن" رفتند و از آرامگاه "آلتریو اسپینلی" – فردی که نخستین ایده برای ایجاد اتحادیه اروپا را در سال 1941 پیشنهاد داد – بازدید کردند.

اولاند در یک نشست مطبوعاتی بر اهمیت افزایش امنیت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به وسیله دستگاه‌های امنیتی کشورهای اروپایی به منظور مبارزه با تروریست‌ها تاکید کرد. وی همچنین درباره بازگشت به ایده‌های ناسیونالیستی هشدار داد و گفت اتحادیه اروپا می‌تواند در آینده از انسجام و وحدت بهره‌مند باشد؛ اما این تنها در صورتی است که اتحادیه اروپا و سران این کشورها در برابر خطر بزرگِ خودپسندی بایستند.

آنگلا مرکل نیز گفت اتحادیه اروپا از دل تاریک‌ترین وقایع تاریخ این قاره پدید آمده است. وی افزود در برابر چالش‌های دشوار، کشورها باید همکاری کنند و رشد اقتصادی را رونق داده و با اشتغال‌زایی، آینده جوانان خود را روشن کنند.

به نظر می‌رسد اولاند در این نشست به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری و هماهنگی پولی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد. این در حالی است که رنتسی درخواست کرده است انعطاف‌پذیری بیشتری در قوانین مالی اتحادیه اروپا صورت گیرد تا اقتصاد بیمار ایتالیا بتواند تقویت شود.

هر 3 سیاست‌مدار در کشورهای خود از سوی پوپولیست‌ها و افرادی که به آینده اتحادیه اروپا اعتقادی ندارند، تحت فشار قرار گرفته اند. این در حالی است که در سال آینده میلادی در آلمان و فرانسه انتخابات عمومی برگزار خواهد شد. همچنین در اواخر سال جاری میلادی، برگزاری یک همه‌پرسی سرنوشت‌ساز درباره اصلاحات قانون اساسی ایتالیا در دستور کار این کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار