ساکن جدید بدنام حومه ویرجینیا/آزادی جان هینکلی پس از 35 سال

رویترز در مطلبی نوشت فردی که 35 سال پیش اقدام به ترور نافرجام رونالد ریگان کرد، به حکم قاضی فریدمن دیگر خطری برای مردم آمریکا محسوب نمی‌شود.

ساکن جدید بدنام حومه ویرجینیا/آزادی جان هینکلی پس از 35 سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «جان هینکلی» 61 ساله که سال 1981 (35 سال پیش)، در اقدامی نافرجام برای ترور«رونالد ریگان،» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، باعث زخمی شدن وی و دو محافظش شده بود، به حکم یک قاضی فدرال، دیگر تهدیدی برای مردم آمریکا محسوب نمی‌شود و می‌تواند بقیه عمرش را در منزل مادر 90 ساله‌اش در منطقه «کینگزمیل» نزدیک شهر «ویلیامزبرگ» واقع در حومه ایالت «ویرجینیا» سپری کند. شهرت ویلیامزبرگ با جمعیتی حدود 15 هزار نفر بدلیل موزه تاریخی «کولونیال ویلیامزبرگ» است.  
  
هینکلی در یک دهه گذشته، به حکم فریدمن اجازه داشته برای دیدار مادرش از بیمارستان روانی واشینگتن مرخصی‌ ساعتی بگیرد. 

در ادامه گزارش آمده است حکم قاضی «پاول فریدمن» اعتراضاتی را از سوی ساکنان شهر ویلیامزبرگ در بر داشته است. برخی معتقدند آزادی هینکلی و سکونتش در حومه ویرجینیا به منزله به خطر افتادن جان اهالی این منطقه است. برخی از ساکنان این شهر نیز اظهار داشته‌اند مشکلی با سکونت هینکلی در این منطقه ندارند.      

جان وارنوک هینکلی سال ۱۹۸۱ اقدام به سوء‌قصد به جان رونالد ریگان کرد. این ترور نافرجام بود، ولی ریگان و دو محافظ عضو سرویس مخفی آمریکا زخمی شدند. هینکلی علت این ترور را تحت تأثیر قراردادن «جودی فاستر،» بازیگر سینما، اعلام کرده بود. وی بدلیل نداشتن تعادل روانی در دادگاه تبرئه شد و این مدت را در یک بیمارستان روانی سپری کرده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار