اصفهان؛

عزاداری هیات های مذهبی آران و بیدگل به‌مناسبت شهادت صادق آل محمد(ص)

رییس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل، از اجرای آیین عزاداری و سوگواری بیش از 30 هیات مذهبی این شهرستان در تکایا و بقاع متبرکه به‌مناسبت شهادت صادق آل محمد(ص)ب خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین ابوالحسن زاده،در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هیئات مذهبی آران و بیدگل علاوه برسیاه پوش کردن تکایا و حسینیه ها و نصب پرچم های عزا در خیابان ها و معابر، در شب و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برنامه های عزاداری و سوگواری را برگزار می‌کنند. 
وی، تجمع هیئات مذهبی آران و بیدگل، از ساعت 6 عصر روز شنبه 9 مرداد از میدان امام حسن مجتبی(ع) به طرف حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) را تاکیدکرد و گفت:تعدادی از هیات های مذهبی آران و بیدگل نیز همچون ایام عزاداری ماه محرم با برپایی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیر‌زنی  از مرکز هیات به سمت حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) حرکت کرده و درآن مکان مقدس به اقامه عزا می پردازند.
به‌گفته‌وی،کاروان عزای طلاب و اساتید حوزه علمیه امیر‌المؤمنین (ع) آران و بیدگل نیز صبح روز شهادت از صحن امامزادگان منسوب به امام صادق(ع) این شهرستان حرکت کرده و در نهایت در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) به ذکر مصیبت و سوگواری می‌پردازند.
ابوالحسن زاده، افزود: طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) نیز به اتفاق عموم مردم ساعت 6 عصر روز شنبه 9 مردادماه از حرم مطهر امامزاده علی اکبر(ع) به سمت حوزه علمیه المهدی(عج) تجمع می‌کنند.
وی، اقامه عزا در قالب دسته سینه‌زنی و  اجرای آیین شام غریبان شهادت امام صادق(ع)با حضور مداحان شهرستان آران و بیدگل در در حرم مطهر هلال بن علی (ع) را خاطرنشان‌کرد و گفت: سوگواره صادق آل محمد(ع) نیز به مدت سه شب، از روز پنج شنبه 7 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی خطیب توانمند حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع) در حرم هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.