اصفهان؛

آیین سوگواری کاروان عزای طلاب آران و بیدگل در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: طلاب و اساتید علوم دینی، روحانیون و مبلغان دینی آران و بیدگل در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) کاروان عزا به پا می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سمیع الله مردان،در گفت و گو با خبرنگاران گفت: عزاداری طلاب و اساتید علوم دینی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز شنبه 9 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: طلاب و اساتید حوزه علمیه امیر‌المؤمنین (ع) آران و بیدگل حرکت خود را از ساعت 9 صبح روز شنبه 9 مرداد از صحن امامزادگان اسحاق و اسماعیل (ع)از فرزندان منسوب به امام جعفر صادق(ع) آغاز خواهندکرد و در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) به عزاداری و اقامه عزا خواهند پرداخت.
به‌گفته‌وی، تجمع عزاداری طلاب و اساتید حوزه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل نیز عصر همان روز از حرم مطهر امامزاده علی اکبر(ع) آغاز خواهد شد و به سمت حوزه علمیه المهدی(عج) حرکت خواهند کرد.
رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی امام جعفر صادق (ع) را پایه گذار سبک تربیت شاگردان علوم دینی دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه میراث دار مکتب امام صادق(ع) در گسترش اندیشه های اسلامی و دینی است.
حجت‌الاسلام مردان، دوران زندگانی امام صادق(ع) را عصر جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرقه های گوناگون برشمرد و افزود: امام صادق(ع) در عصر خویش توانست با جهاد علمی و تربیت چهار هزار شاگرد و نشر فرهنگ ناب اسلامی، شبهات و انحرافات ایجاد شده در آن زمان را از بین ببرد.
وی،اظهارداشت: جایگاه رفیع و فصل بسیار درخشان تاریخ اسلام در عصر امام صادق(ع) سبب شده تا مذهب تشیّع که اعتقاد به ولایت و امامت دوازده جانشین به حق پیامبر گرامی اسلام (ص ) را دارد، به‌عنوان مذهب جعفری شناخته شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: درس آموزی از مکتب امام صادق (ع) محدوده زمانی و مکانی ندارد و در همه تاریخ و جغرافیای انسانی گسترده است، لذا حوزه های علمیه باید با الگوگیری از این مکتب در راه گسترش علم دینی و مقابله با افکار کج اندیشانه و استقامت در راه اعتلای دین تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مردان،با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه میراث دار نهضت علمی امام صادق(ع) در نشر اندیشه های اسلامی هستند گفت: امام جعفر صادق (ع) پایه گذار سبک تربیت شاگردان علوم دینی است که  با انجام فعالیت های علمی و فکری امام در مدینه یک الگوی تاریخی برای تمام دانشمندان مسلمان بویژه شیعیان جهان در طول تاریخ شد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه با الگوگیری از این سبک و روش علمی و تعلیمی مذ هب جعفری، سیره آن امام را در اعتلای فرهنگ دینی جامعه ادامه می‌دهند.
حجت‌الاسلام مردان، دوران زندگانی امام صادق(ع) را عصر جنبش فرهنگی و فکری و برخورد فرقه های گوناگون دانست و افزود: امام صادق(ع) در عصر خویش توانست با جهاد علمی و تربیت چهار هزار شاگرد و نشر فرهنگ ناب اسلامی، شبهات و انحرافات ایجاد شده در آن زمان را از بین ببرد.
وی افزود: میراث عظیم فقهی، کلامی، حدیثی و تفسیری بجا مانده از مکتب امام جعفر صادق(ع) و شاگردان بی شماری که در این دوران تربیت شده اند، نشان دهنده اهمیت این دوران و رشد علمی عظیم اسلام در این مقطع حساس تاریخی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تأکید کرد: جایگاه رفیع و فصل بسیار درخشان تاریخ اسلام در عصر امام صادق(ع) سبب شده تا مذهب تشیّع که اعتقاد به ولایت و امامت دوازده جانشین به حق پیامبر گرامی اسلام (ص ) را دارد، به‌عنوان مذهب جعفری شناخته شود.
حجت‌الاسلام مردان افزود: درس آموزی از مکتب امام صادق (ع) محدوده زمانی و مکانی ندارد و در همه تاریخ و جغرافیای انسانی گسترده است، لذا حوزه های علمیه باید با الگوگیری از این مکتب در راه گسترش علم دینی و مقابله با افکار کج اندیشانه و استقامت در راه اعتلای دین تلاش کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.