انتقام به سبك ايرانی/جوانان بسكتباليست ايران جهانی شدند

تيم ملی بسكتبال جوانان كشورمان موفق شد با غلبه بر كره جنوبی، نه تنها راهی فينال شود بلكه جواز حضور در جام جهانی را هم كسب كند.

انتقام به سبك ايرانی/جوانان بسكتباليست ايران جهانی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تيم های ملی بسكتبال ايران و كره جنوبی در دومين ديدار از مرحله نيمه نهايی رقابت های قهرمانی بسكتبال زير ١٨ سال آسيا از ساعت ١٨ روز شنبه ٩ مرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف يكديگر رفتند و در پايان اين ايران بود كه با نتيجه ٨٧ - ٦٥ به برتری رسيد.



كوارتر اول:

ايران ٢١ - كره جنوبی ١٩

تركيب ايران: امير رضا شهروش - امير حسين جعفری -احسان صمدی - مهران رضايی - امير حسين خندان پور.
سرمربی: محمد رضا نوری


ايرانی ها كه روز گذشته توانسته بودند در يك بازی سنگين مدافع اول قهرمانی چين را شكست دهند به مصاف كره ای رفتند كه پيش از اين در مرحله مقدماتی مغلوب آن ها شده بودند. ملی پوشان كشورمان بازی را جنگنده آغاز كردند و موفق شدند در همان ابتدا توسط مهران رضايی سبد اول را بدست آورند. اما اين كره ای ها بودند كه در ادامه موفق تر ظاهر شدند و توانستند با يك بازی سرعتی و پرس زيبا از ايران پيش بيافتند اما اين پايان كار نبود و در نهايت ايرانی ها توانستند با نتيجه ٢١ - ١٩ حريف را شكست دهند.


كوارتر دوم:

ايران ٢٤ - كره جنوبی ١١

ايرانی ها كوارتر دوم را هم خوب آغاز كردند و موفق شدند با انجام يك بازی حساب شده و پرتاب های دقيق كره ای ها را اسير بازی زيبايشان كنند. كره ای ها كه ابتدا فشار سنگين پرس و دفاع را وارد مي كردند نتوانستند ايرانی ها را مهار كنند و در پايان اين كوارتر اين جوانان كشورمان بودند كه توانستند در مجموع اختلاف ١٥ امتيازی با حريف ايجاد كنند.


كوارتر سوم :

ايران ٢١ - كره جنوبی ٢٠

كره ای ها كوارتر سوم را بسيار فوق العاده آغاز كردند و با پرس خوب پرتاب های دقيق ايرانی ها را به چالش كشيدند. اگرچه كره ای ها امتياز های زيادی را در اين كوارتر بدست آوردند اما باز هم اين شاگردان نوری بودند كه توانستند در پايان اختلاف ١٦ امتيازی را رقم بزنند .كره ای ها مانند بازی گذشته نشان دادند كه توان موبی در پرس و حملات سريع دارند.

پارك مو بازيكن شماره ٧ كره ای ها در اين كوارتر به شدت آسيب ديد و جايش را به بازيكن ديگر داد.


كوارتر چهارم:

كوارتر چهارم با حساسيت زيادی برای دو تيم آغاز شد. اما باز هم اين ايرانی ها بودند كه بهتر از هميشه ظاهر شدند و با وجود اشتباه هايی كه انجام دادند اما به خوبی توانستند مانع درخشش كره ای ها شوند.

جوانان ايران با حمايت هواداران و انجام يك بازی منطقی موفق شدند كره ای ها را با اختلاف ٢٢ امتيازي به برتری برسند.

ديدار دوباره ايران و كره جنوبی خالی از حواشی نبود كه از جمله آن ها می توان به حضور گسترده هواداران اشاره كرد.

همچنين مانند بازی های گذشته تعدادی از ملی پوشان بزرگ سال كه راهی چين تايپه نشده اند در سالن حضور دارند كه از جمله آن ها می توان به حامد حدادی اشاره كرد.
آرمان زنگنه و رحمتی از ديگر بازيكنان بزرگسالی بودند كه به شدت جوانان ايران را تشويق مي كردند .

مشحون ریيس فدراسيون به همراه بائرمن مانند روز های گذشته در سالن حاضر بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار