پرونده مرگ بیماران دیالیزی روی زمین مانده است/ پزشکی قانونی به ماجرا ورود می کند؟

سخنگوی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به موضوع مرگ ناگهانی بیماران دیالیزی در یک بخش بیمارستانی از عدم ارجاع دستور قضایی به منظور بررسی علت مرگ آنها خبر داد.

بلیغ سخنگوی سازمان پزشکی قانونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص علت مرگ 4 بیمار دیالیزی تاکید کرد: پزشکی قانونی تنها با دستور قضایی به بررسی اجساد در مرگ های مشکوک می پردازد و در زمینه فوت این بیماران نیز تاکنون هیچ ابلاغ قانونی برای کالبد شکافی و تعیین علت این اتفاق به پزشکی قانونی استان خوزستان ارجاع نشده است.

وی افزود: تازمانیکه پروانه قضایی بررسی مرگ نابه‌هنگام بیماران دیالیزی صادر نشود، پزشکی قانونی موظف به واکاوی جریان این فوت نیست و نمی تواند از بیمارستان مربوطه نیز درخواست کند که برای شفاف شدن ماجرا اجساد را تحویل دهند. 

طبق آخرین اطلاعات به دست آماده ، طی 3 روز گذشته 3 بیمار به طور متوالی در بخش دیالیز بیمارستان سینا که به گفته ریاست این بیمارستان نوساز است، درگذشتند اما علت مرگ آنها هنوز به طور دقیق مشخص نیست. 

گفتنی است؛ صبح امروز نیز خبر فوت چهارمین بیمار دیالیزی که در حین انتقال از بیمارستان سینا به گلستان اهواز بود اعلام شد اما علی رغم تشکیل کمیته ویژه بررسی علت فوت بیماران دیالیزی از سوی استاندار خوزستان ، هنوز این مهم به سازمان پزشکی قانونی ارجاع نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار