لزوم نگهداری میگو در پودر یخ

میگو باید در کنار پودر یخ نگهداری شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر گفت: پودر یخ دمای لازم را برای تازه و باکیفیت ماندن آبزی فراهم می‌کند.

محمدرضا عباسی با اشاره به این که چند روزی از آغاز فصل صید میگو می‌گذرد، افزود: با توجه به این‌که فسادپذیری آبزیان نسبت به دیگر فرآورده‌های خام دامی بیشتر است حفظ سرما در همه مراحل صید، حمل و نقل، فروش، خرید و نگهداری میگو ضروری است.

وی درباره مشخصات ظاهری میگوی سالم و درجه یک هم گفت: رنگ میگوی تازه و سالم شفاف و روشن است، در حالی که میگوی کهنه و رو به فساد رنگ سروسینه، پوست و دمش به سمت سیاهی می‌رود.

 همچنین میگوی سالم بدنی محکم دارد به‌طوری که سرو سینه، دم، پاها، آنتن‌ها و چشم‌ها محکم و متصل به‌هم هستند، اما در میگوی کهنه این اندام‌ها به‌راحتی از هم جدا می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر درخصوص وضعیت چشم‌ها و همچنین بوی میگوی سالم و تازه تصریح کرد: در میگوی تازه چشم میگو براق، شفاف و محکم و همچنین میگو بوی جلبک‌های دریایی و یا آب دریا می‌دهد در حالی که در میگوی کهنه و یا فاسد تقریباً چشم‌ها از بین رفته و بدن میگو بوی تهوع‌آور و آزاردهنده‌ای دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.