مشهد؛

65 درصد مساحت خراسان رضوی در خطر زلزله است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 65 درصد مساحت استان در خطر زلزله است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت علی شایان فر در جلسه مدیریت بحران شهرستان تربت جام، با بیان اینکه 350 رودخانه و مسیل در استان داریم، افزود: از ابتدای امسال تا کنون 75حادثه در استان داشتیم که 57 مورد آن مربوط به سیل‌ها و بخش زیاد دیگری آتش‌سوزی بوده است.

وی تصریح کرد: جمع‌بندی خسارات استان تا این لحظه 460 میلیارد تومان بوده که 80 درصد آن خسارات وارد به بخش کشاورزی بوده است که حجم زیادی از خسارات بخش کشاوزی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

شایان‌فرگفت: مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در خط مقدم حوادث هستند و باید هر اندازه که می‌توانند توانمندتر شوند تا حوادث را بهتر مدیریت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب که در زمان وقوع بحران مردم خیلی از مدیران جلوتر عمل می‌کنند و هر جامعه‌ای که مقاوم‌تر و آموزش‌دیده‌تر باشد کمتر آسیب می‌بیند؛ عنوان کرد: در زمان وقوع حوادث و بحران، نژاد، مذهب و دین مطرح نیست و اخلاق و نجات افراد است که اهمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی کامل نیروها، تجهیزات و امکانات ادارات به ویژه ادارات خدمات رسان، بر برگزاری جلسات و همایش های آموزشی، راه اندازی تیم های داوطلب امداد و نجات، آگاه سازی و آموزش شوراها و دهیاران و انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهرستان تاکید کرد.

علی رستمی فرماندار تربت جام نیز گفت: هدایت، مدیریت و اطلاع رسانی فوری از ضرورت های هنگام بروز بحران های احتمالی است.

وی افزود: کوتاهی و سهل انگاری در برنامه ریزی و مدیریت بحران ها، معضلات غیر قابل جبرانی را ایجاد می کند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار