مشهد؛

ابلاغ قانون اعتبار اسناد وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی

معاون سازمان تعاون روستایی کشور گفت: رئیس جمهور قانون اعتبار اسناد عادی وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین طباطبایی در کارگاه آموزشی تبیین قانون اعتبار ابلاغ قانون اعتبار اسناد وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی اسناد عادی و وام های پرداختی در مشهد افزود: با تلاش فراوان و همکاری مجلس شورای اسلامی قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکت های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا در حوزه فعالیت واحدهای اعتباری دریافت شد .

وی اظهار داشت: رئیس جمهوری هم قانون اعتبار اسناد عادی وامهای پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است.

طباطبایی گفت: بر اساس این ماده واحده، اسناد و قراردادهای مربوط به وامها و سپرده های مردمی اعتبارات اعم از قرض الحسنه و دیگر عقود اسلامی پرداختی اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی روستایی، تولید و صندوق تعاون روستایی ایرانیان، کشاورزی، عشایری، صیادی، صنایع روستایی و فرش به اعضا مشروط بر اینکه اصل مبلغ وام از پنجاه میلیون ریال تجاوز نکند، در حکم اسناد رسمی تلقی می شود و از نظراجرا تابع مفاد آیین نامه اجرائی اسناد رسمی است.

معاون تعاون روستایی کشور افزود: با اجرایی شدن این قانون، راه برای رشد و توسعه صندوق تعاونی روستایی ایرانیان فراهم شده است.

طباطبایی با بیان این که کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی است گفت: همه مدیران بویژه تعاون روستایی در سطوح شهرستانی برای پیگیری و تلاش برای تحقق این موضوع و رسیدن به اهداف بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی مقاومتی و حفظ سرمایه های این کشور مسئول هستند.

وی افزود: رشد و توسعه کشاورزی زمینه ساز حرکت پرشتاب در مسیر اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.