اهواز؛

تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس خدمات ارائه شده

نمی‌توان گفت که حداقل یا حداکثر افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید چه میزان خواهد بود و برای هر مدرسه متفاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص سقف افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید، گفت: شهریه مدارس از سال گذشته بر اساس الگوی تعیین نرخ شهریه و به‌صورت سامانه‌ای بر اساس نوع و تعداد خدمات قابل ارائه هر مدرسه محاسبه می‌شود که هنوز این رقم برای سال تحصیلی جدید استخراج نشده است.

اسفندیار بلدی درباره سقف افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید و معیارهای افزایش شهریه این مدارس، اظهار داشت: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس یک الگوی تعیین نرخ شهریه مبتنی بر خدمات قابل ارائه در آن مدرسه اعم از وضعیت فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی، وضعیت فیزیکی ساختمان، استحکام بنا و نوسازی مدارس، عملکرد در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، تعداد بیمه‌شدگان و ... در یک سیستم متمرکز وارد و سیستم مرکزی در تهران شهریه را بر این اساس محاسبه و به استان ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که خدمات مدارس با یکدیگر متفاوت است شهریه‌ها نیز متفاوت خواهد بود و طیفی از افزایش و حتی کاهش شهریه را در بر می‌گیرد؛ به همین دلیل نمی‌توان گفت که حداقل یا حداکثر افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید چه میزان خواهد بود و برای هر مدرسه متفاوت است.
رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به این‌که در گذشته حداقل و حداکثر درصد افزایش شهریه برای مدارس تعیین و ابلاغ می‌شد، افزود: از سال تحصیلی گذشته این سیستم تغییر کرده و الگوی تعیین نرخ شهریه بر اساس خدمات ارائه‌شده اعمال می‌شود. برای سال تحصیلی جدید نیز با توجه به این‌که تهران هنوز اطلاعات واردشده را استخراج نکرده، به مدارس ابلاغ شده است که مطابق شهریه سال گذشته اقدام کنند تا نرخ شهریه امسال مشخص شود.

بلدی با بیان این‌که شهریه این مدارس حداکثر تا اواخر مردادماه اعلام می‌شود، در خصوص عمده تخلفات مدارس غیرانتفاعی در استان و برخوردهای قانونی و نظارتی با مدارس متخلف اظهار داشت: اگر تخلفی در مدارس غیردولتی مشاهده یا گزارش شود، در شورای نظارت استان مطرح و به استناد مواد 33 و 34 قانون تأسیس مدارس و مراکز آموزشی بر حسب نوع تخلف رأی صادر می‌شود که این شورا از لغو مدیریت تا توقف فعالیت و لغو مجوز آموزشگاه مجاز به صدور رأی است.
وی همچنین درباره میزان درخواست‌های ارائه‌شده برای تأسیس مدارس غیرانتفاعی در سال جاری، عنوان کرد: درخواست‌های متقاضیان در مناطق 40 گانه آموزشی استان بر اساس نیازسنجی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت دارا بودن شرایط لازم و احساس نیاز منطقه برای صدور مجوز به استان ارسال و در شورای نظارت استان به افراد واجد شرایط مجوز تأسیس اعطا می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای که ظرفیت مدارس غیردولتی تکمیل شده باشد و یا مناطق احساس نیاز نکنند، با تأسیس مدرسه جدید موافقت نخواهد شد اما در هر صورت از مشارکت مردم استقبال می‌شود و سعی می‌کنیم با این حرکت باری از دوش آموزش‌وپرورش و مدارس دولتی برداشته و فرهنگ مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری ترویج داده شود، بنابراین هیچ‌گونه توسعه یا توقفی بدون نیازسنجی انجام نخواهد شد.

بلدی با تأکید بر اهمیت حضور مردم و مشارکت‌های مردمی در سرپرستی مدارس، تصریح کرد: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات در بخش دولتی مناطق مختلف استان، مشارکت مردم در عرصه مدیریت مدارس کمک مؤثری در راستای ارتقای وضعیت آموزشی استان خواهد بود و آموزش‌وپرورش از مشارکت مردم در این عرصه استقبال خواهد کرد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.