شهرداد روحانی رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران شد

مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام کرد که شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شهرداد روحانی رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران شد
به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه در حاشیه نشست ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که از این پس شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 
وی افزود: از این پس ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

علی اکبر صفی‌پور مدیر بنیاد رودکی در خصوص شایعاتی مبنی بر واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به مجموعه های دیگر اظهار داشت: تا زمانی که من به عنوان مدیر مجموعه بنیاد رودکی هستم، ارکستر سمفونیک تهران به طور رسمی از طرف بنیاد رودکی اداره می شود. البته از شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی برای حمایت از ارکستر کمک خواهیم گرفت اما اداره آن به عهده ماست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شفافیت دستمزد نوازنده‌ها بیان کرد: نیازی نیست که اطلاعات شخصی کارمند بنیاد رودکی به بیرون برسد اما اعتراض هایی که در دوره قبل از جمله در مورد بیمه نوازنده‌ها، میزان دریافتی آن‌ها و قراردادهایشان وجود داشت، اکنون حل شده است . به طوری که براساس قراردادهای یکساله‌ای که بین نوازنده‌ها بسته شده، حداقل حقوق آن‌ها یک میلیون و دویست هزار تومان است. برای هر اجرا هم دویست و ده هزار تومان داده می‌شود.
 
صفی‌پور در خصوص حداکثر دستمزد نوازنده‌ها به خبرنگاران پاسخی نداد.
 
وی افزود: قرار است با ۱۰۰ نفر برای دو ارکستر قرارداد ببندیم. تا کنون با ۶۰ نفر قرارداد امضا شده است.
 
رئیس بنیاد رودکی، درباره انتخاب رئیس تالار وحدت هم گفت: تا لحظه ای که فرد مورد نظر مشخص نشود، همه چیز شایعه است و فعلا همان ریاست قبلی در سمت خود هستند. البته در حال حاضر برای ده روز مرخصی گرفتند.
 
در ادامه نشست شهرداد روحانی که به طور رسمی رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده گرفت، عنوان کرد: برنامه های ارکستر سمفونیک تهران تا آخر سال تنظیم شده است. برای اینکه مسیر ارکستر به خوبی پیش برود، با همین برنامه جلو می‌رویم. البته این برنامه به زودی منتشر می شود.
 
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که داریم این است که از دل ارکستر سمفونیک ارکسترهایی در سطح کوچکتری شکل بگیرد و نوازنده‌ها تشویق به کار با هم شوند. شورایی هم برای ارکستر تشکیل می‌دهیم، چرا که معتقدم چندین فکر از یک فکر بیشتر جواب می دهد.
 
روحانی خاطرنشان کرد: قرار است در برنامه‌های آینده ارکستر آزمونی برگزار شود تا نوازنده هایی که علاقه مند به حضور در بدنه ارکستر سمفونیک تهران هستند، بر اساس این آزمون به گروه اضافه شوند.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار