اردبیل؛

خرید 490 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان در استان اردبیل

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از خرید 490 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی نوبخت افزود: تاکنون 490 هزار تن گندم مازاد نیاز زارعان این استان خریداری و 2 هزار و 750 میلیارد ریال از بهای کلی آن پرداخت شده است.

وی گفت: بهای گندم خریداری شده از زارعان استان تا 31 خرداد ماه پرداخت شده و تامین منابع مالی برای پرداخت خریدهای بعدی با جدیت در حال پیگیری است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از بابت گندم های خریداری شده تاکنون 3 هزار و 320 میلیارد ریال به زارعان استان بدهکارهستیم و از سوی استانداری و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، تامین منابع مالی لازم با جدیت و به طور مستمر پیگیری می شود
.

نوبخت افزود: مشکل تعویق پرداخت بهای گندم خریداری شده مختص استان اردبیل نیست بلکه در برخی از استان های دیگر نیز این مشکل وجود دارد و به یقین با پیگیری های لازم به زودی برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: خرید گندم در بخش های شمالی استان پایان یافته و 85 درصد گندم مازاد نیاز زارعان شهرستان اردبیل نیز انجام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: با توجه به تجربه خرید گندم سال های گذشته به احتمال قوی حدود 30 هزار تن از گندم مازاد نیاز زارعان استان برای خرید باقی مانده است.

نوبخت افزود: نقش شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ثبت خرید محصول زارعان در سامانه و ارسال اطلاعات لازم به بانک کشاورزی است و بهای گندم خریداری شده بر اساس تاریخ ثبت شده در سامانه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود میزان خرید گندم سالجاری استان نسبت به سال گذشته حدود شش تا هفت درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.