ان‌پی‌آر: هک شدن انتخابات آمریکا دور از ذهن نیست

هک شدن ایمیل‌های مرتبط با گردهمایی ملی حزب دموکرات می‌تواند پرچم قرمزی برای دقت بالاتر کارکنان بخش رأی‌گیری آمریکا باشد.

ان‌پی‌آر: هک شدن انتخابات آمریکا دور از ذهن نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)؛ هک شدن ایمیل‌های مرتبط با گردهمایی ملی حزب دموکرات، ادعای اوباما مبنی بر اعمال‌ نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تقویت کرد. این رویداد موجب شد مقامات آمریکایی نسبت به انتخابات الکترونیکی در این کشور دچار واهمه شوند. به عقیده آن‌ها، سامانه رأی‌گیری در آمریکا در معرض خطر حمله هکرهای خارجی قرار گرفته است و قصد اخلال در انتخابات آینده آمریکا را دارند.

حمله سایبری به سامانه انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری آمریکا چندان دور از ذهن نیست. حدود 10 روز پیش، مقامات انتخاباتی ایلینوی از هک شدن سامانه ثبت‌نام رأی‌دهندگان خبر دادند. در ماه ژوئن (تیر) نیز پلیس اف بی آی نسبت به هک شدن سامانه آنلاین رأی‌دهندگان هشدار داد.

در ماه مه (اردیبهشت) دیوید لوین--تحلیلگر امنیتی— موفق به دسترسی به داده‌های شهر "لی" در فلوریدا شد. او پیش از دستگیری در ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرد، سیستم آسیب‌پذیر رأی‌گیری آمریکا را زیر سؤال برد. لوین در بخشی از ویدئوی خود می‌گوید: یک هکر حتی اگر در سیبری هم باشد می‌تواند به این سامانه حمله کند همان‌گونه که من از مرکز نظارت انتخابات این کار را انجام دادم.

پاملا اسمیت، مسئول بازبینی آراء درباره احتمال حمله هکرها به سامانه رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید: احتمال دست‌کاری و حمله هکرها به سامانه‌های رأی‌گیری الکترونیکی وجود دارد و حتی در انتخابات سال گذشته نیز رخ داده است. با این حال، هک شدن ایمیل‌های مرتبط با همایش ملی حزب دموکرات می‌تواند پرچم قرمزی برای دقت بالاتر کارکنان بخش انتخابات باشد.

امروزه 80 درصد مردم آمریکا از شیوه‌های مبتنی بر رأی‌گیری کاغذی استفاده می‌کنند. برگه‌های کاغذی آراء یا به‌وسیله دستگاه اسکنر خوانده می‌شود و یا هر برگ رأی مندرج به شماره امنیتی است. این در حالی است که 20 درصد مردم آمریکا از سامانه رأی‌گیری الکترونیکی استفاده می‌کنند. شیوه‌ای که در برخی از ایالات آمریکا کاربرد دارد و روند رأی‌گیری انتخابات را تا حدودی با مشکل مواجه می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار