یک نویسنده جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

متولیان فرهنگی از ادبیات حمایت کنند

متولیان فرهنگی باید به ادبیات بها دهند و همانطور که از صنایع دیگر حمایت می‌کنند، از ادب و هنر نیز حمایت کنند.

هادی معیری‌ن‍ژاد نویسنده و منتقد هنری، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لزوم توجه متولیان فرهنگی به عرصه نشر کتاب گفت: متولیان فرهنگی باید به ادبیات بها دهند و همانطور که از صنایع دیگر حمایت می‌کنند، از ادب و هنر نیز حمایت کنند. البته این حمایت در سینما به دلیل استقبال مردم، بیشتر وجود دارد تا در ادبیات و شعر. مردم هم به دلیل مشکلات اقتصادی، درآمد پایین و گران شدن کتاب قدرت خرید کمتری دارند و بیشتر به سمت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می روند و راه‌های سهل‌الوصول‌تری برای به دست آوردن اطلاعات پیدا کرده اند. 

وی افزود: متاسفانه امروز ارتباط بین ادبیات، نویسنده‌ها و مردم  خیلی کم شده است. این باعث شده که کتاب بر روی مردم تاثیر کمی داشته یا اصلا تاثیری نداشته باشد. بخشی از این مشکل به نویسنده‌ها مرتبط است و بخشی به متولیان فرهنگی و مردم.  نویسنده‌ها باید مردم را در متن ادبیات ببینند. متاسفانه بعضی داستان‌ها آنقدر تخصصی هستند و برای افراد خاص نگارش شده‌اند که با مردم ارتباط نمی‌گیرند.

معیری در پایان خاطرنشان کرد: باید حمایت از ادبیات توسط متولیان فرهنگی در کنار اصلاح وضعیت اقتصادی اتفاق بیفتد تا به این شکل مردم از کتاب‌های نویسندگان استقبال کنند و تاثیرگذاری نویسندگان بر روی مردم بیشتر شود.
 
لازم به ذکر است؛ اولین کتاب هادی معیری‌نژاد که از سال 1370 به نوشتن روی آورده است، این هفته منتشر می‌شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار