آبادان؛

اجرای رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه در آبادن

رزمایش بازسازی عملیات ثامن الائمه در آبادان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار آبادان در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان گفت: هفته دفاع مقدس تداعی کننده دوران پر امید و پر حماسه ای است که در آن شاهد رقم خوردن رشادتها و فداکاریهایی بودیم که رزمندگان اسلام برای حفظ ناموس و وطن خود خلق کردند.

عزیزاله شهبازی  افزود: در آن سالها، دنیای استکبار که دشمنی سیاسی و فرهنگی به عنوان مهمترین هدف اش بود، سعی در خاموشی شعله های پر امید انقلاب داشت، به طور قطع کسانی که در آن سالها حضور داشتند در ذهن خود بزرگان و عزیزانی را که جان شیرین خود را فدای انقلاب و وطن کردند را به یاد دارند.

 وی با ذکر خاطره ای از دورانی که در مدارس شعارهای استکبار ستیزی داده می شد، گفت: به یاد دارم زمان، وصیت نامه یکی از شهدا با این مضمون که «اگر دنیا ما را محاصره نظامی کند، فرزند محرم هستیم و اگر محاصره اقتصادی کند فرزند رمضانیم» در صف های صبحگاهی مدارس خوانده می شد، نشان از غرور جوانان غیور آن سالها داشت، جوانانی که با آن افکار، امروز در تلاش برای خلق فرهنگ مقاومت اقتصادی هستند.

فرماندار آبادان با اشاره به پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان افزود: واقعه شیرین شکست حصر آبادان در آن سالها سبب شکوفایی استعدادهای فراوان و ایجاد شور و نشاط سیاسی شد، پس از این پیروزی بود که انتخابات باشکوه ریاست جمهوری برگزار و طی آن مقام معظم رهبری با انتخاب مردم عهده دار سمت ریاست جمهوری کشورمان شدند.

 شهبازی گفت: مصمم هستیم که واقعه شکوهمند عملیات ثامن الائمه که سبب شکست حصر آبادان از چنگال حزب بعث عراق شد را در آبادان و در محل یادمان شهید تندگویان بازسازی شود.

وی بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن آئین های خاص هفته دفاع مقدسو به ویژه پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.