شهرکرد؛

آغاز به کار دبیرخانه استانی برنامه حفاظت و توسعه پایدار زاگرس مرکزی

دبیرخانه اجرایی استانی برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دبیرخانه اجرایی استانی برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی، با صدور حکمی از سوی قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری فعال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت و ایجاد هماهنگی و همکاری بین ذینفعان، تدوین برنامه کاری سالیانه و ماهانه، پایش و ارزیابی نتیجه مدار اجرای برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی و شناسایی کمبودها و نواقص موجود و انتقال به بدنه تصمیم ساز و تصمیم گیر مدیریت از طریق شورای برنامه ریزی استان از جمله برنامه های کاری این دبیرخانه است.

شهرام احمدی افزود: این دبیرخانه با هدف اجرایی نمودن کلیات برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی ضمیمه تفاهم نامه فیمابین استانداران محترم استانهای 4 گانه ، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به منظور تحقق اهداف فرابخشی توسعه پایدار و و متوازن با حفظ و ارتقای تنوع زیستی کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در فرآیندی مشارکتی به منظور همسو سازی تنوع زیستی و یکپارچه سازی حفاظت از منابع طبیعی در برنامه های توسعه، اقدام به تهیه و تدوین برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی نموده است.

احمدی گفت: بر اساس این برنامه، برای مدیریت کوهستان زاگرس مرکزی، تمامی این محدوده به 10 منطقه آبخیز مدیریتی تقسیم شده است که 5 منطقه آن شامل لردگان، بازفت، کوهرنگ، بروجن و بهشت آباد در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

وی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری در 26 خردادماه امسال این برنامه را تصویب کرده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛ کمیته منطقه آبخیز مدیریتی بازفت شهرستان کوهرنگ در برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی هم با صدور حکمی از سوی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فعال شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.