شهرکرد؛

45 هزار مددجوی بهزیستی در نوبت اشتغال

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر 45 هزار مددجوی این سازمان در نوبت اشتغال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهناز کاشی در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی توجیهی اشتغال معلولین منطقه 5 بهزیستی کشور در شهرکرد افزود: فراهم کردن زیرساخت های لازم، آماده سازی شغلی و تسهیل گری اشتغال برای جامعه هدف در دستور کار سازمان بهزیستی است.

وی، با بیان اینکه برش استانی و منطقه ای اشتغال مراکز بهزیستی، با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مددجویان زیرپوشش مشخص می شود ادامه داد: امسال به منظور ایجاد اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد از محل تبصره 26 قانون بودجه سه هزار میلیارد ریال در قالب منابع بانکی و تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته هم به منظور ایجاد اشتغال مددجویان، 270 میلیارد ریال برای بیمه سهم کارفرما و یارانه ارتقای کار مددجویان در اختیار استان ها گذاشته شد.

کاشی، تعهد اشتغال امسال سازمان بهزیستی کشور را 23 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به بحث انقباضی، بودجه امسال 330 میلیارد ریال پیش بینی شده است که با توجه به حداقل حقوق اداره کار، این میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای تحقق برنامه کافی نیست.

وی، بر فرهنگ سازی در زمینه حمایت خیران و همچنین حمایت کارفرمایان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در حوزه جامعه هدف بهزیستی تأکید کرد.

کاشی، شناسایی افراد بیکار زیر پوشش بهزیستی در رده سنی 18 تا 50 سال و ارائه آموزش های لازم کسب و کار در راستای همسان سازی و همسوسازی با بازار کار را از مهمترین برنامه های حمایتی این نهاد در زمینه اشتغال بیان کرد و گفت:  این افراد پس از اتمام دوره های آموزشی، ارزیابی و به مشاوران شغلی معرفی خواهند شد که بر اساس علایق، استعداد و نیاز بازار کار به 3 عرصه خوداشتغالی، کارفرمایی و تعاونی برای ایجاد اشتغال وارد می شوند.

گفتنی است: همایش و کارگاه 2 روزه آموزشی توجیهی اشتغال معلولین با حضور معاونین و کارشناسان مشارکت های مردمی و اشتغال منطقه 5 بهزیستی کشور شامل استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، فارس و ایلام، از روز گذشته 12 مرداد در شهرکرد در حال برگزاری می باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.