مشهد؛

برخورد جدی با قاچاقچیان میوه در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: با توزیع‌کنندگان میوه ی قاچاق برخورد جدی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم افشاری افزود: برخورد با موضوع قاچاق میوه به‌شدت قهری بوده و برای پیشگیری از آن اقدامات گسترده‌ای در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه پارسال درخراسان رضوی ۱۴۰ تن میوه قاچاق کشف و امحاء شد، اظهار داشت: از پارسال که برخورد با این مقوله بسیارجدی شده، میزان قاچاق این محصولات کاهش محسوسی داشته است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای امسال میزان کشفیات بسیار پایین بوده و با توزیع‌کنندگان آن‌ها برخورد جدی شده است.

وی با اشاره به وجود لیموترش قاچاق در بازارهای میوه و تره‌بار افزود: در چند ماه گذشته به علت چالش‌های موجود در این حوزه عملیات گستردهای برای برخورد با آن انجام شده و هم‌اکنون میزان لیموترش قاچاق در بازار میوه و تره‌بار خراسان‌رضوی تقریباً نزدیک به صفر است.

افشاری در ارتباط با وجود انواع انبه خارجی در سطح بازار اظهار داشت: این میوه عموماً توسط تعاونی‌های مرزنشین به استان وارد شده و معمولاً انواع قاچاق آن دیده نمی‌شود و کشورهایی که از آن‌ها این محصول وارد می‌شود، عمدتاً هند و پاکستان هستند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی بیان کرد: در سال گذشته کشفیات میوه قاچاق حدود 400 درصد افزایش داشته و همین موضوع سبب شده که قاچاقچیان کمتر به این امر مبادرت داشته باشند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار