ارومیه؛

حمل و نقل از ارکان سیاست های اقتصاد مقاومتی

حمل و نقل از ارکان سیاست های اقتصاد مقاومتی است و نقش بسیار مهمی در توسعه مناطق مختلف و همچنین توسعه صادرات دارد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعادت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی آذربایجان غربی افزود: باید در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، زیرساخت های حمل و نقلی استان را بهبود ببخشیم.

وی اضافه کرد: امروزه عمل به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، وظیفه همه مسئولان است و توسعه حمل و نقل به ویژه در بخش صادرات غیرنفتی از جمله ضرورت های این بخش به نظر می رسد.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از جمله استان های دارای ظرفیت حمل و نقل داخلی و خارجی است که باید از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات این اداره کل در حوزه های راه و مسکن ادامه داد: در نظر داریم در هفته دولت 280 کیلومتر بزرگراه، روکش آسفالت، تعریض و بهسازی راه و راه روستایی در استان به بهره برداری برسد.

وی گفت: از این میزان 20 کیلومتر بزرگراه، 50 کیلومتر راه روستایی، 10 کیلومتر تعریض و بهسازی و 200 کیلومتر روکش آسفالت خواهد بود.

مدیران کل حوزه های حمل و نقلی در استان نیز در این جلسه، در خصوص وضعیت حوزه های متبوع گزارش دادند.

در این جلسه همچنین اقدامات انجام شده برای فراهم کردن مقدمات استانی الحاق بخش راهداری استان به اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و تبدیل این اداره کل به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حمل و نقل ، ارکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.