اردبیل؛

راه اندازی اولین ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با حضور مسئولان استانی و کشوری اولین ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پور فرضی تصریح کرد: بعد از سپری شدن دوره بیماری‌های واگیر دار در حال حاضر یکی از تهدیدهای جدی سلامت بشر بیماری‌های غیر واگیر است که درمان و مداخله جدی می‌طلبد.

وی متذکر شد: از جمله این بیماری‌ها سرطان است که بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علت مرگ‌ومیر در استان محسوب می‌شود و لازم است خدمات درمانی گسترده در این منطقه ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از جمله راهکارهای درمانی را استفاده از سلول‌های بنیادین دانست و تأکید کرد: علاوه بر این برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشارخون، دیابت و بیماری‌های تنفسی می‌توان از سلول‌های بنیادی استفاده کرد.

پور فرضی به استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادین در برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: استان اردبیل نیز با راه‌اندازی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در این مسیر گام بر خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی این ستاد تأثیر قابل‌توجه در درمان بیماری‌های غیر واگیر و همچنین افزایش سطح رضایتمندی مردم به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.