اهواز؛

نبود داروخانه تخصصی ویژه جانبازان

امام جمعه گتوند از نبود داروخانه تخصصی ویژه جانبازان و ایثارگران در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی افزود: برخی خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران در گتوند برای تامین داروی مورد نیاز خود ناچار به سفر به شهرهای اطراف هستند.

وی با انتقاد از اینکه هزینه دارو و درمان جانبازان و خانواده معظم شهدا به طور کامل پرداخت نمی شود بیان داشت: این قشر که حق بزرگی به گردن نظام دارند بعضا داروی مورد نیاز خود را به صورت آزاد تامین می کنند ضمن اینکه دفترچه درمانی بسیاری از این افراد بدون استفاده مانده است.

حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به اینکه برخی مشکلات خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران در شهرستان ها و برخی دیگر از طریق مدیران استانی قابل حل می باشد نگاه ویژه به مشکلات این قشر از جامعه را در شهرستان گتوند خواستار شد.

امام جمعه گتوند تصریح کرد: رفع مشکل درمان از اولویت های خانواده معظم شهدا ،جانبازان و ایثارگران است و از جامعه پزشکی انتظار می رود طبق ضوابط قانونی به این افراد خدمات درمانی ارائه کند.

وی همچنین در خصوص نصب تصاویر شهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سر درب منازل شهدا تاکید کرد و گفت: تبلیغات محیطی در فضای شهر یک ضرورت مهم است.

سیدمجید صالحی فرماندار گتوند نیز از ساماندهی و همسطح سازی قبور شهدای این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار مزار شهدای گتوند همسطح سازی می شود.

وی با تاکید بر خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در چارچوب مقررات مربوطه ادامه داد: علاوه بر توجه به ارائه خدمات عزتمندانه به این اقشار باید بعد معنوی اقدام ارزشمند آنان نیز مد نظر قرار گیرد.

صالحی با تقدیر از پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند در خصوص رفع مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران افزود: به رغم کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان، خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش ها صورت گرفته است.

فرماندار گتوند خاطرنشان کرد: مسئولان باید خدمت صادقانه به خانواده های شهدا داشته باشند و امور اشتغال، بهداشت و درمان آنان را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه بیشتر دستگاه های اجرایی به قوانین شاهد و ایثارگر عمل می کنند افزود: برخی دستگاه ها که به درصد کمی از تعهدات خود عمل نمی کنند به خاطر کمبود منابع مالی است که امیدواریم در آینده برطرف شود.

احمدرضا احمدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند نیز هدف از تشکیل ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین حق عظیم شهدا بر ملت ایران، زنده نگهداشتن نام،یاد ، راه شهیدان وتکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا دانست.

وی به اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند از جمله ساماندهی و سرکشی به خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران،پیگیری مشکلات بیمه ، بهداشت ودرمان و اشتغال آنان اشاره کرد و افزود: 90درصد مشکلات عمده درحوزه درمان و بهداشت خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران رفع شده است و رفع تمام مشکلات درمانی آنان در سالجاری در حال پیگیری است.

دبیر شورای فرهنگ ،ایثار و شهادت شهرستان گتوند اظهار داشت: به غیر از این خدمات در زمینه توانمند سازی و ایجاد اشتغال چه برای خانواده های شهدا و چه برای جانبازان و ایثارگران اقداماتی انجام شده و تسهیلات مصوب دولت در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه برای ساماندهی و همسطح سازی گلزار شهدا تاکنون اقدام خوبی صورت گرفته است بیان کرد: از پارسال تاکنون رضایت تمامی خانواده شهدای گتوند در خصوص ساماندهی و همسطح سازی قبر شهدا اخد شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند با تقدیر و تشکر از پیگیری شورای مشورتی بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در خصوص رفع مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران گفت: بیکاری خواهران و برادران شهدا یکی دیگر از مشکلات این بنیاد است که امیدواریم درسال جاری اشتغال این افراد محقق شود.

مردم شهرستان 74 هزار نفری گتوند درشمال خوزستان 347 شهید 500 جانباز و 70 آزاده تقدیم انقلاب کرده اند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.