افزایش بهای جهانی طلا/بهای نفت بار دیگر در سراشیبی سقوط

در حالی که افزایش چندساعته صبح امروز بهای نفت عمر چندانی نداشت، کاهش نرخ بهره بانکی در انگلیس باعث رونق در بازار طلا شد.

افزایش بهای جهانی طلا/بهای نفت بار دیگر در سراشیبی سقوطبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت‌خام پس از افزایش کوتاه‌مدت امروز صبح، بار دیگر به سراشیبی سقوط بازگشت. تولید بی‌رویه و انباشت نفت‌خام و تولیدات نفتی پالایش‌شده از دلایل کاهش مجدد بهای طلای سیاه عنوان شده است. 

بهای «نفت‌خام دریای برنت» با 30 سنت کاهش به بشکه‌ای 42 دلار و 80 سنت رسید. این در حالی است که صبح امروز نفت برنت دریای شمال با 1.30 دلار (معادل 3.1 درصد) افزایش بها، 43 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد. این رقم بالاترین بهای نفت برنت در سه ماه اخیر محسوب می‌شود. 

عصر امروز، نفت‌خام «وست‌تگزاس اینترمیدیت» نیز برای تحویل در ماه‌های آینده، بشکه‌ای 40.58 دلار داد‌و‌ستد شد که نسبت به بهای امروز صبح 25 سنت کاهش داشته است. صبح امروز، نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 1.32 دلار افزایش بها (معادل 3.3 درصد)، بشکه‌ای 40 دلار و 83 سنت معامله شد. این نخستین بار پس از ماه آوریل (فروردین) بود که وست تگزاس اینترمیدیت بالاتر از 40 دلار در هر بشکه ارزش‌گذاری شد. 

از سوی دیگر، امروز (پنج‌شنبه) در بازار فلزات، شاهد افزایش بهای جهانی طلا بودیم. کاهش نرخ بهره در بانک‌های انگلیس -که برای نخستین‌بار از سال 2009 (1388) روی داد- باعث افزایش دو دهم درصدی بهای طلا شد. این در حالی است که بهای فلز زرد پیش‌تر و بدلیل افزایش ارزش دلار، به 1348.50 دلار در هر اونس کاهش یافته بود. 

بهای هر اونس طلا امروز (4 اوت) با دو دهم درصد افزایش به 1360.20 دلار رسید. هر اونس طلا برای تحویل در ماه‌های آینده نیز با افزایش 1.10 دلاری، امروز (پنج‌شنبه)، 1365.80 دلار معامله شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
قیمت انواع نفت گاز طلا اورونبوم اکتیو معدنچی به سال ۱۳۸۴،۲۰۰۵,۱۴۲۶ می باشد، قیمت ثابت می ماند
آخرین اخبار