سقوط بهای نفت به کانال 45 دلار/ طلا ارزان شد

در معاملات دومین روز هفته بهای نفت و طلا کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات دومین روز هفته با کاهش همراه بود. بهای طلای سیاه در دو روز گذشته تا حدودی افزایش یافت. با این حال، بالا رفتن عرضه نفت در جهان و رشد 307 هزار بشکه‌ای حجم ذخایر نفتی کوشینگ اُکلاهما در آمریکا از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای این ماده ارزشمند عنوان شده است.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت کاهش، 45 دلار و 4 سنت معامله شد. نفت دریای شمال روز گذشته شاهد رشد 1 دلار و 12 سنتی بود. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 24 سنت کاهش 42 دلار و 78 سنت داد و ستد شد.

بهای جهانی نفت در حالی روند نزولی را آغاز کرده است که مقامات اوپک از برقراری توازن در عرضه و تقاضای نفت در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد در نشست آتی اوپک که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود بار دیگر برنامه فریز نفتی مطرح شود.

بهای جهانی طلا در معاملات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین نرخ در یک هفته اخیر رسید. احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه آینده بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) موجب کاهش 0.2 درصدی بهای فلز زرد شد. نوسانات بهای طلا به‌شدت تحت تأثیر سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا است و با بالا رفتن نرخ بهره در این کشور، هزینه نگهداری کالایی همچون طلا کاهش می‌یابد و این روند به تقویت ارزش دلار منجر می‌شود. در همین حال، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1331 دلار و 97 سنت رسید. این رقم پایین‌ترین نرخ طلا از 29 ژوئیه (13 مرداد) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار