باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

ردیف اعتباری ویژه‌ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ردیف اعتباری ویژه‌ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می‌شود تا استان آذربایجان غربی در شاخص‌های توسعه ارتقا پیدا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می شود تا استان آذربایجان غربی در شاخص های توسعه ارتقا پیدا کند.

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با تشریح وضعیت اقتصادی استان آذربایجان غربی گفت: از چند منبع می توان برای توسعه آذربایجان غربی بودجه گرفت و به این استان کمک کرد تا حداقل کمکی به عقب ماندگی ها بشود و بتوان پروژه ها را عملیاتی کرد و تقویتی بر برخی از پروژه ها انجام داد

ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای برخی از پروژه های در حال اجرا ردیف بودجه از نظر تخصیص و عدالت در دستور کار قرار گیرد و یک ریل گذاری برای بودجه سالانه و در قالب برنامه ششم انجام گیرد از همین رو نخبگان استانی کمک کنند و نقشه راه 5 سال اتی استان بدهند تا در دستور کار قرار گیرد تا جبران مافات شود و نمایندگان استان نیز در این راه کمک کنند.

وی بااشاره به این که باید شاخص های توسعه این استان بهبود یا گفت: درقالب برنامه بودجه ردیف ویژه‌ای با عنوان جبران عقب‌ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته خواهد شد تا حداقل بخشی از محرومیت‌های این استان در شاخص‌های مختلف بهبود یابد که این مهم نیازمند اهتمام نمایندگان مردم استان در مجلس نیز هست تا در زمان تصویب بودجه از آن حمایت کنند.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه متعهد به پیگیری برنامه‌ها و مصوبات استانی رئیس جمهور است بنابراین در دوماه آینده مجدداً سفر دیگری به این استان انجام می‌گیرد تا میزان پیشرفت طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می شود

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهوری برای توجه به مناطق کمتر توسعه یافته گفت: دولت تدبیر و امید معتقد به توسعه متوازن است.

نوبخت گفت: به طور جد پیگیر تحقق وعده های رئیس جمهوری در سفر به آذربایجان غربی هستیم و پروژه هایی همچون راه آهن ارومیه و بیمارستان آیت الله خویی که مطالبه مردم آذربایجان است، پیگیر شده و با تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی، برای اتمام آنها تلاش خواهیم کرد.

در ادامه جلسه شورای اداری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: امیدواریم وعده های رییس جمهور و دولت که در سفرشان دادند در حوزه های مختلف عملیاتی گردد.

وی بااشاره به اینکه وضعیت بهداشت و درمان استان وضعیتی خوبی ندارد گفت: برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان استان و تکمیل راه آهن ارومیه که در سفر اخیر دولت مطرح گردید درخواست حمایت داریم.

ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می شود

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی و ساماندهی این مساله اذعان کرد : امنیت غذایی مردم بسیار مهم و با توجه به شرایط استان نیازمند اختصاص مشوق های خاص در این حوزه داریم.

حجت الاسلام قریشی افزود : در مباحث فرهنگی هم زیرساخت فرهنگی این استان نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارد و برای با مقابله با ناهنجاریها بایستی حمایت بیشتری بشود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یک استان مرزی هست گفت : الان سازمان تبلیغات اسلامی این استان رتبه سی ام کشوری دارد و نیازمند توجه و حمایت است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه استان از یک عقب ماندگی مفرط رنج می برد گفت:استان ما خط مقدم ناهنجاریهای مرزی و درگیری و ناامنی است

ردیف اعتباری ویژه ای برای جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در نظر گرفته می شود

سعادت همچنین پذیرش آواره‌های جنگ در حمله به عراق در طول سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مدیریت این افراد به لحاظ امنیتی، سلامتی، آموزشی و ... به معنای واقعی کلمه امر دشواری بود چه بسا در بین آنها فرد یا افراد جاسوسی هم احتمالا وجود داشت که باید هوشیار می‌بودیم.

وی با بیان اینکه مردم استان ما به دلیل مسائل مورد اشاره همواره فرصت‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری، توسعه صنعتی، اقتصادی و فرهنگی از دست داده است اضافه کرد: بنابراین می‌طلبد با اختصاص دادن یک ردیف بودجه مشخص و کاربردی برای رفع مشکلات مختلف گام برداشته شود، تا به صورت جهشی مشکلات رفع شود.

قربانعلی سعادت اظهار کرد:اختصاص خط ویژه اعتباری در بودجه سال 96 و یا لایحه بودجه در برنامه ششم برای کاهش و رفع مشکلات استان ضروری است تا حدودی به توازن برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، جبران ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.