کشف بزرگ مورل: ترامپ جاسوس روسیه و در استخدام پوتین است/به کلینتون رأی خواهم داد

رئیس سابق سیا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، مدعی شد دونالد ترامپ مأمور مخفی روسیه و در استخدام پوتین است.

کشف بزرگ مورل: ترامپ جاسوس روسیه و در استخدام پوتین است/به کلینتون رأی خواهم دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پٌلیتیکو، «مایکل مورل،» رئیس سابق «آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا)، امروز (جمعه)، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، مدعی شد «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مأمور مخفی روسیه و در استخدام «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، است.

مایکل مورل که خود را طرفدار هیچ‌یک از دو حزب عمده آمریکا نمی‌داند، در این مقاله نوشت: من هشتم نوامبر به هیلاری کلینتون رأی خواهم داد و از همین حالا تمام تلاش خود را به‌کار خواهم بست تا وی به‌عنوان 45‌امین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود. وی در این مقاله همچنین به طور تلویحی می‌افزاید رئیس‌جمهور روسیه با تأیید مواضع ترامپ به اهداف موردنظر خود رسیده است و می‌توان گفت این سیاستمدار تازه‌کار آمریکایی به طور ناخواسته به‌عنوان جاسوس روسیه عمل می‌کند و در استخدام پوتین است. 

کارمند کهنه‌کار سیا دو دلیل اصلی حمایت از کلینتون را چنین عنوان می‌کند: نخست آنکه، کلینتون صلاحیت ریاست‌جمهوری آمریکا را دارد و امنیت مردم آمریکا را تضمین خواهد کرد. از سوی دیگر، دونالد ترامپ نه تنها شایستگی به دست گرفتن سکان رهبری مردم آمریکا را ندارد؛ بلکه، راهیابی احتمالی وی به کاخ سفید ممکن است امنیت ملی این کشور را به‌خطر بیندازد. 

مایکل مورل همچنین در این مقاله به تجربه همکاریش با کلینتون در عملیات نابودی «بن لادن،» سرکرده گروه تروریستی القاعده، در سال 2011 اشاره و از تلاش‌های بی‌دریغ وزیر امور خارجه سابق آمریکا در این عملیات تمجید کرده است. 

رئیس‌ سابق سیا در ادامه می‌افزاید: عملکرد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ثابت کرد وی نه تنها شایستگی فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا را ندارد؛ بلکه، خودبزرگ‌بینی نامزد حزب جمهوری‌خواه، واکنش‌های احساساتی و شدید وی به مسائل و موضوعات کم‌ارزش، اظهارنظرهای عجولانه و بدون تفکرش، پافشاری لجوجانه بر عقاید خود حتی اگر خلاف آن‌ها ثابت شود، بی‌توجهی به حقایق، واقعیت‌ها و نصایح دیگران و زیرپا گذاشتن قوانین و مقررات از سوی وی باعث خدشه‌دار شدن امنیت ملی آمریکا شده است. مواضع ضداسلامی ترامپ و اظهارات نژادپرستانه‌تش علیه مهاجران مسلمان باعث ترویج این تصور نادرست شده است که «مبارزه ما علیه تروریسم به معنای جنگ میان مذاهب است».   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
باور کنید ترامپ بهترین گزینه است
مخصوصا میشه قاتل این وهابیون عربستانی کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
خیلی احمقانه است. غیر ممکنه. سیاستهای روسیه کلا مخالف ترامپ و حرفهای اون و برنامه هاشه. ممکن نیست. مسخره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
ترامپ یا کیلینتون چه فرقی میکنه....سگ زرد برادر شغاله....
این لفاظی هاشونم همش برا سرگرم کردن سایرین هس...ریس جمهور آینده امریکا ازقبل انتخاب شده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
د اگه مامور مخفی روسیه بود که علیه ایران حرف نمیزد باهوش
United States of America
سورو
۰۱:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
تنهایی فکر کردی عزیز به این نتیجه رسیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
یک ریس جمهور سیاه پوست و بعدش هم زنه کلینتون ریس جمهور است این عین روز روشن است . سیاست بازی پشت پرده شیطان بزرگ است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
وای؛ به این میگن سیاست.اگه واقعا اینجوری باشه که خیلی جالب میشه.ببین روسیه دیگه چه ماریه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
من که میگم درسته که سگ زرد برادر شغاله
ولی احتمالا یه چیزایی هست که اکثر کله گنده هاشون حتی جمهوری خواه باهاش مخالف هستن
حداقلش اینه که با اومدنش تشنج بین سران مستکبر درست میشه و این برای ما بهتره و میشه مصداق حرف امام رضا که فرمودند"اللهم اشغل الظالمین بالظالمین"
آخرین اخبار