4 و نیم میلیون نوبت سر دام در خراسان شمالی مایه کوبی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت : در 4 ماه امسال قریب به 4 و نیم میلیون نوبت سر انواع دام را در برابر بیماری های اختصاصی دام ها و نیز بیماری های مشترک و قابل انتقال به انسان، مایه کوبی کردند.

حمید رمضانی افزود : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، مایه کوبی 3 میلیون و 210 هزار نوبت سر دام علیه بیماری های اختصاصی دامی و یک میلیون و 238 هزار نوبت سر نیز در برابر بیماری های مشترک و قابل انتقال از حیوانات به انسان انجام شد.

وی گفت : مهم ترین بیماری هایی را که دام های استان علیه آن ها مصون شده اند، شامل تب برفکی، آبله، شاربن (سیاه زخم)، هاری، بروسلوز (تب مالت) و طاعون نشخوارکنندگان کوچک است.

رمضانی با افزودن این که با این عملکرد، 43 درصد کل پیش بینی عملیات سالانه این اداره کل در بخش مبارزه با بیماری های دامی در 4 ماه محقق شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین واکسن و بسیج تمامی امکانات این اداره کل برای مایه کوبی جمعیت دامی استان، آمار وکسیناسیون دام ها در 4 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 20درصد افزایش داشته است.

در راستای اهداف دولت در برون سپاری فعالیت های تصدی گرایانه و ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری بخشی از خدمات و وظایف غیرحاکمیتی دولت به بخش خصوصی، بیش از 30 درصد حجم عملیات مایه کوبی دام ها در این مدت به بخش خصوصی دامپزشکی استان برون سپاری شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.