شیراز؛

راه اندازی سامانه هشدار سریع معاونت بهداشتی

برای اولین بار در کشور سامانه هشدار سریع در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سامانه هشدار سریع، صدور هشدار به موقع در موارد رخداد حادثه و موارد احتمالی به جمعیت در معرض خطر مبتنی بر نقشه های الکترونیکی جی آی اس است.
محمد جواد مرادیان افزود: صدور به موقع هشدار در حوادث، باعث می شود که قبل از رخداد، اقدام های لازم از سوی تیم های پاسخ دهنده انجام و از وقوع و گسترش آن، پیشگیری شود و این مسئله در حوزه بیماری های واگیر، بسیار مهم است، زیرا اگر اولین بیماران یک همه گیری، به موقع تشخیص و درمان داده شوند، مانع گسترش بیماری به سایر افراد، خواهد شد.
وی ادامه داد: در این سامانه کارکنان تایید شده حوزه معاونت بهداشت با ارسال پیامک، موارد مهمی مانند بیماری های واگیر و مسایل بهداشت محیط را گزارش می دهند.
مرادیان افزود: سامانه به صورت برخط آنلاین محل دقیق مورد را، روی نقشه مشخص و کارشناسان مربوطه را برای بررسی و تایید خبر از طریق پیامک و به شکل اتوماتیک با خبر می کند، در صورتی که حادثه طبق تعریف سطح قرمز پرخطر تعیین شود، بلا فاصله مدیران ستاد شبکه و حوزه معاونت بهداشت هم هشدار دریافت و سامانه تا کنترل شدن حادثه به شکل متوالی پیامک هایی را برای مدیران ارسال می کند.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: این طرح در سه مرحله طراحی و در مراحل بعد، سایر اجزای سامانه هشدار سریع، مثل مدیریت پاسخ به آن اضافه می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار