طرفداران اردوغان پا به صحنه می‌گذارند

صدها هزار شهروند ترکیه‌ای، به دعوت رئیس‌جمهور و در حمایت از دولت این کشور به خیابان های استانبول خواهند آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ شهروندان ترکیه ای امروز به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به خیابانها آمده و در حمایت از وی راهپیمایی خواهند کرد.

اردوغان وعده داده تا ترکیه را از شبکه های ایجاد شده از سوی فتح الله گولن و طرفداران وی خالی کند. فردی که حامیانش در بخش های مختلف ارتش، قضایی و سایر بخش های دولتی به دخالت در کودتا متهم شده اند.

گولن تاکنون کلیه اتهامات دخالت در کودتا را رد کرده و حتی آن (کودتا) را محکوم کرده است. در همین حال دولت اردوغان ده ها هزار نفر را در هفته های اخیر به دلیل ارتباط با گولن و یا دخالت در کودتا از کار برکنار کرده و افراد بسیار دیگری را نیز بازداشت کرده است. در میان این افراد می توان به نیروهای نظامی، پلیس، قاضیان، خبرنگاران، پزشکان و کارمندان دولتی اشاره کرد. 

اقدامات اخیر اردوغان در سرکوب مخالفان با اعتراض شدید کشورهای غربی و اروپایی همراه بوده است.

اردوغان، که پیش‌تر مورد انتقاد شدید به دلیل چند دسته کردن کشور واقع شده بود، روسای احزاب مخالف را دعوت کرده تا به سخنرانی در برابر جمعیت حاضر در خیابان ها بپردازند تا از این راه یکدستی ترکیه را در برابر انتقادات کشورهای غربی نشان دهد.

با این حال اتحاد کوتاه مدت اردوغان و احزاب مخالف ممکن است عمر کوتاهی داشته باشد. بسیاری از مخالفان از اکنون اعتراض خود را در خصوص تغییر ساختار ارتش، بدون نظارت مجلس اعلام کرده اند. اردوغان در چند هفته اخیر هزاران سرباز را اخراج و 40 درصد از ژنرال های ارتش را نیز تغییر داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار